Věnovali jsme se dvoustraně Practical English (pp. 26-27), videa k dispozici zde na YouTube:
1) In the New York office ZDE
2) At the restaurant ZDE: můžete zkusit doplnit rámeček s dialogem v učebnici na str. 27
3) Holly and Rob make friends ZDE: nový dialog, můžete se podívat doma, případně se podíváme v hodině + budeme samozřejmě odpovídat na otázky 27/4b
Pak už začneme lekci 4A na str. 28 - čeká nás opakování present perfect.
21.3. Distanční studium :-)
Budete-li mít čas a chuť, podívejte se do pracovního sešitu, na straně 20 si nejprve můžete přečíst text (cv. 4 - Reading) o cestování a odpovědět na otázky v sekci b (kterého města se týká).
Dále je tam pěkný poslech, str. 20/5 (Listening): poslechněte si tento rozhovor dvou lidí a opravte chybná tvrzení o textu. (Poznámka: Interrailing je způsob cestování po Evropě s pomocí univerzální karty/lístku platného u všech železnic...)
14.3. Hodina se nekonala
7.3.
Kontrola překladu, konverzace, shrnutí příběhu Bena & Lilly
Pak začátek lekce 3C - What's the word? - zájmena vztažná WHO, WHICH, THAT, WHERE...
Cvičení z Grammar bank na str. 130
Domácí úkol jako takový nedávám (příště se nesejdeme), případně si můžete udělat některé z klikacích cvičení z těchto odkazů:
1) TADY jsou cvičení přímo ze stránek k učebnici.
2) TADY nebo TADY jsou hezká cvičení na vztažná zájmena s řešením...
28.2.
Konverzace, kontrola úkolů: present continous vs. present simple
Příběh Lilly a Bena z Budapešti pokračuje :-) Jako domácí úkol si poslechněte poslední část příběhu zde (str. 23/g) Co se stane, když se ti dva konečně setkají?
+ Překládek: se zřetelem k present simple continuous, present simple a going to... (v prvních pěti větách)
1) V pátek u nás budou na večeři přátelé.
2) Bojím se, že se ztratíme. Možná bychom měli někoho požádat o radu.
3) Nestěžujte si, určitě ten problém brzy vyřešíme.
4) Jestli budeš takhle pokračovat, přijdeš o všechny peníze.
5) V sobotu pořádám večírek - budu mít narozeniny.
6) Neobtěžujte se s tím, prosím, zvládnu to sám.
7) Když jsem dnes přišel z práce, čekal na mě před domem soused.
8) Proč to ještě není hotové? Kdo to měl udělat?
14.2.
Moc se omlouvám, zase jsem na Vás nějak pozapomněla se zápisem... Tak alespoň takhle:
Začali jsme lekci 3B v učebnici, můžete se tedy podívat ještě na odpovídající cvičení ve Workbooku: dojet cvičení z lekce 3A (str. 17-18), případně se podívat na cvičení 1 (a + b) ze strany 19.
Budete-li mít chuť, můžete si níže poslechnout cvičení 18/5 z pracovního sešitu (Listening) - pět krátkých rozhovorů a kde se odehrávají...
17.1.
Opakování - poslech "v letištní hale" (str. 20 + cvičení na str. 21), procvičování vazby "to be going to" (nezapomínat pomocné sloveso! :-))
Procvičte si: pojedu lyžovat, půjdeme si zatančit, půjdu si zaběhat (I am going to go + ing)
Cvičení z grammar bank na str. 131
První kondicionál (reálná podmínka) - po IF vždy přítomný čas...
Překládejte:
1) Když tu nebudu, můžete to předat mé sekretářce.
2) Když neuspěješ u zkoušky, budeš muset opakovat ročník.
3) Když se nám podaří sehnat dobré letenky, poletíme do Španělska.
4) Když nebude šéf spokojený, budu muset celou tu zprávu přepsat.
+ čtení na str. 21 v učebnici (Top Airports) + otázky vlevo dole (cv. 5)
+ cvičení z kopie (Slovíčka "Na letišti")
3.&10.1.
Lekce 2C One dark october evening
Revise & Check (str. 18-19)
Lekce 3A Plans and dreams - poslech ze str. 20 je tady:
Poslechněte si to znovu a doplňte cvičení 21/3 + Grammar Bank na str. 130-131 (jen oddíl 3A)
15.11.
Hodina se nekonala. Samostudium :-)
Platí úkoly z minula (a že jich bylo hodně)
Případně, pokud byste se nudil, můžete začít pracovat na opakovací dvoustraně Revise and Check (str. 18-19), i když je mezitím ještě jedna kapitolka, ničemu to nevadí...
8.11.
Konverzace
Fishing out of a pond - výlov rybníka
Čarodějnické procesy na Jesenicku: pěkný (i když bohužel dlouhý :-)) článek v angličtině jsem našla ZDE...
Kontrola domácího úkolu: předložky (v Grammar bank v učebnici)
Poslechové cvičení z učebnice (str. 15/5) - The Image that Cost a Fortune
Slovesa: to cost, to carry, to hold, to wave, to notice, to inherit...
Domácí úkol: pracovní sešit str. 14, cv. 2 a,b (předložky)
+ učebnice str. 112 - doplnit předložky do textu o fotografii a přiřadit otázky k odstavcům... + fakultativně donést jakoukoli fotografii z reálné či fiktivní rodinné historie :-) a popsat ji podle schématu na str. 112 (inspirovat se fotkou v knize)...
18.10.
Omlouvám se za chybějící zápis, nějak se mi to nakupilo :-(
Každopádně jsme se věnovali lekci 2B v učebnici (A moment in history)
+ opakování na předložky (Vocabulary bank str 153 - úkol)
Poslechové cvičení na str. 14 dole - popis situací
Ústně: odpovídat na otázky:
1) What were your colleagues doing when you came this morning?
2) What was your wife doing, when you came home yesterday?
3) What were you doing when the election results were announced on Saturday?
4.10.
Konverzační hodina po prázdninách
Popis obrázku v průběhovém čase
Pak pracovní sešit str. 13 - ústně cvičení "b" - past continuous vs. simple past (popis situace v minulosti - pozadí vs. jednorázová událost)
Domácí úkol: celá strana 13 (příběh ze sekce "c" se pokusíme v hodině převyprávět :-))
Příště se vrhneme na lekci 2B v učebnici.
12.7.
Opakování po delší době, konverzace, připomenutí minulé látky.
Social English / cvičný překládek:
- Jen tak mimochodem, říkal jsem Ti o té schůzce?
- Tak jsi tu zkoušku konečně zvládl?
- Hádám, že je to pravda.
- Těším se na to, že uvidím své přátele.
- Mimochodem, chtěl bys jít se mnou?
- Konečně jsme tady!
- Těšil se, že tam půjde.
Grammar bank (str. 129/2A): cvičení na minulý čas
Jinak poslech z učebnice - příběh Laury a jejích kamarádek v Benátkách. Její kamarádka to vidí jinak, poslech ZDE:
Pokud by to nestačilo, za domácí úkol můžete případně ještě zkusit str. 11 v pracovním sešitě.
28.6.
Hodina se nekoná. Platí úkoly z minula, viz níže - koukám, že toho bylo docela dost, tak na Vás další překlady ani nic takového hrnout nebudu. Navíc si můžete vyplnit akorát stranu 10 v pracovním sešitě (ještě k tomu hotelovému tématu) - dobrá jsou všechna tři cvičení (1,2,3). Uvidíme se 12.7. v obvyklý čas. Have a good time until then!
21.6.
Rob & Jenny v kavárně - připomenutí, konverzace
What is Rob supposed to do in New York?
He is supposed to write a blog / a column for a local newspaper.
He is looking forward to meeting the staff.
Social English - užitečné vazby ze strany 11
(+ How was your journey? How was your flight?)
Domácí úkol: přečíst si text o pásmové nemoci (jet lag) a vypracovat tento překlad (yes, you are supposed to translate all of these sentences :-)) (a ano, všechna slovíčka najdete v článku nebo v zápiscích z hodiny...)
1) Někdy je těžké přizpůsobit se novému časovému pásmu.
2) Nedokážu zůstat vzhůru.
3) Nikdy jsem ještě neusnul ve vlaku.
4) Chcete-li se vyhnout pásmové nemoci, neměli byste pít kávu ani alkohol.
5) Jestli nechcete zaspat, nastavte si budík.
6) Nezůstávejte uvnitř, jděte ven na sluníčko.
7) Jestli jste unavený, dejte si šlofíka :-)
8) Požádejte recepčního, aby vás ráno vzbudil.
Zbyde-li vám čas, můžete jako úkol dělat ještě cvičení ze strany 152 v učebnici (prázdninová slovní zásoba)
14.6.
Opakování, konverzace
Kontrola úkolu, připomenutí popisu obrázků
Užitečné fráze z hodiny:
- to make a phonecall
- to be talking on the phone
- to pick up the phone
- to answer the phone
- to reply to a message / a letter / an e-mail
- fall asleep
- to bother (Don't bother...)
- to advise
- to have jet lag
- to go hiking / sightseeing
ROB & JENNY (učebnice str. 10-11)
Domácí úkol: znovu si poslechnout rozhovor z kavárny na straně 11 a vypracovat úkoly pod tím: true/false + social English...
Poslech ZDE:
24.5, 31. 5. a 7.6.
Hodiny se nekonaly
17.5.
Poslech pro procvičení doma (str. 10 v učebnici): poslechněte si znovu a ještě jednou si projděte odpovědi na otázky v učebnici.
Další případný domácí úkol: pracovní sešit strany 8 a 9. Na straně 9 popis obrazu Sunday Afternoon on the Island of La Grande Jatte. Protože je to v pracovním sešitě černobílé, dávám to sem i v barevné verzi, je to líp vidět :-) + udělejte i cvičení 9/2b.
10.5.
Už zase pozdě, ale stále ještě v limitu :-)
Konverzace, připomenutí everyday problems (překládek viz opožděný zápis z minula, udělali jsme ústně v hodině, za domácí úkol můžete překlad znovu napsat, ráda opravím)
Kontrola úkolu v pracovním sešitě (k lekci 1B)
Pokračování v učebnici - Unit 1C - Mr and Mrs Clark and Percy - poslech (str. 8/4), porozumění, odpovídání na otázky, připomenutí použití průběhového času
Domácí úkol: Vocabulary Bank str. 151 (připomenout si slovní zásobu k oblečení), Grammar Bank vzadu v učebnici (str. 126/127, cvičení 1C vpravo dole), případně str. 9/5a (v učebnici)
3.5.
Omlouvám se za opožděný zápis! :-)
Konverzace - witch burning in the Czech Republic
Úkrok stranou - hodina bez učebnice: Everyday problems - to drop, to spill, to break, to leave sth. at home, to run out of sth, to burn sth, to fall over, to lose, to cut, to tear...
It's not working (properly); something is wrong with...; it's out of order...
Domácí úkol: zbytek cvičení z kopie
Překlad - pokud nestihnete (což předpokládám :-)), uděláme společně v hodině:
1) Chtěl jsem si dát snídani, ale zjistil jsem, že nám došlo pečivo.
2) Upustil jsem mobil na zem a on přestal fungovat.
3) Můj syn upadl a udeřil se do kolene. Říká, že to hodně bolí.
4) Sekretářka mi rozlila kávu na stůl.
5) Zapomněl jsem si přinést učebnici.
6) Nefunguje ti notebook? Přines ho ke mně do kanceláře a já ti ho spravím.
7) Když jsem chystal oběd, řízl jsem se do prstu.
8) Co se ti stalo? Vypadáš naštvaně.
26.4.
Opakování - oprava překladu z minula, konverzace - smoking (cigarettes X cigars X pipe)
(Bonus: TADY jsem našla hezký článek o doutnících, budete-li chtít, počtěte si :-))
Učebnice - procvičování - přítomný čas prostý, otázky, frekvenční příslovce
Spell-Checker - korekce gramatiky a pravopisu
12. a 19. 4. Hodina se nekonala.
5.4.
Konverzace + odpovědi na otázky z domácího úkolu
POZOR: It was his birthday... (nikoli
Describing family members: slovíčka z učebnice
Poslech/porozumění: Charlotte's Choice - p.7 - vyprávění o tom, jak dopadly její schůzky naslepo
Překládejte:
1) Můj kamarád míval dlouhé vlasy, ale dnes už je téměř plešatý.
2) Můj syn se hlásí na dvě různé vysoké školy. Termín pro odevzdání přihlášek byl v .... (? :-)) Když ho přijmou na obě školy, bude si muset vybrat.
3) Moje neteř měla o víkendu narozeniny: můj bratr zorganizoval zahradní párty pro celou rodinu.
Připravte si argumenty k diskusi :-) (Nebo odpovězte písemně či ústně na otázky:
Do you smoke - or used to smoke in the past? Do your family members smoke? What is your attitude towards smoking now? Do you mind if other people smoke? And what do you think about the ban on smoking in restaurants?
(Tipy na výrazy: I can't stand, it annoys me when..., I don't care..., to complain, to be tolerant...)
29.3.
Konverzace: graduation ball
Kontrola překladu z minula (be supposed to..., it takes time..., zdravotní obtíže)
Nová učebnice: English File Pre-Intermediate
Unit 1B: p. 6. (What does she look like? X What's she like?), reading comprehension, discussion, new vocabulary
Domácí úkol: str. 150 v učebnici (slovíčka, cvičení) + naučit se popsat členy své rodiny
Translate:
1) Nevěděl jsem, co si vybrat, ale nakonec jsem se rozhodl koupit Volkswagen.
2) Vybral jsem si stříbrnou, ale neměli ji na skladě, tak jsem to změnil.
3) Neztrať to!
+ answer these questions:
1) Do you get on well with your neighbours?
2) What is your son into? Has he already chosen the university he wants to attend?
3) When did you meet your wife?
22.3.
Opakování, konverzace
Užitečná slovíčka a struktury:
It took me three months to learn it.
It took them several weeks to put togheter the documentation.
I am supposed to do it.
Who is supposed to do it?
She was supposed to be here but she didn't come.
Drobné zdravotní obtíže - English vocabulary in use, pre-intermediate & intermediate, Unit 59
Domácí úkol/překlad:
1) Měl přijít, ale nakonec nemohl, protože měl moc práce.
2) Požádal jsem svou sekretářku, aby mi okopírovala tu dokumentaci, ale trvalo jí to hrozně dlouho.
3) Nachladil jsem se a musel jsem pár dní zůstat v posteli.
4) Šla k lékaři a ten ji předepsal nějaké léky na kašel.
5) Kde vás to bolí?
6) Hrozně mě bolela hlava a nemohl jsem se soustředit na práci.
+ cvičení ke zdravotním obtížím z kopie, s níž jsme pracovali v hodině
Omlouvám se, že se tak míjíme... 15.3. tu nejsem zase já... Ale v týdnu poté (22.3.) začneme s novou energií :-)
Domácí úkol :-) Budete-li se cítit nevyužitý, připomeňte si překládek zadaný viz níže (původně měl být na 22.2.) + cvičení k daily routines
+ půjde-li vám dobře zobrazit, projděte si tato cvičení:
1.3. a 8.3. Hodiny se nekonaly, student omluven.
22.2.
VE STŘEDU 22. ÚNORA BOHUŽEL VÝUKA Z DŮVODU NEMOCI LEKTORKY ODPADÁ. OMLOUVÁM SE A BUDU SE TĚŠIT ZA TÝDEN, VOLNO VYUŽIJTE K SAMOSTUDIU :-) DĚKUJI ZA POCHOPENÍ!
15.2. Daily routines
Kontrola domácího úkolu - každodenní úkony
Procvičení struktury When did you last do this...? (When did you last meet your parents? When did you last lose your keys? ... I last met my parents 2 months ago... I have never lost my keys...)
Užitečné výrazy s GO, GET & HAVE: go home, go to bed, go to church, go out... Get dressed, get up, get home... Have breakfast, have a shower, have an early night...
Daily routines (English Vocabulary in Use, Pre-intermediate and intermediate level, Unit 53): za domácí úkol si doplňte zbylá cvičení na straně 109
Užitečné fráze z dnešní hodiny:
instead of - namísto něčeho...
on my own - sám, samostatně
Překlad jako trénink:
1) Místo toho, abychom si jen povídali, bychom měli pracovat.
2) Místo kávy si dám raději čaj.
3) Žije tvoje matka sama, nebo má partnera?
4) Umíš to udělat sám, nebo Ti mám pomoci?
5) Nemusel jsem na tu schůzku.
6) Jsem dnes velmi unavený, protože jsem včera večer přišel domů pozdě.
1.2.
Opakování, procvičování základních struktur v minulém čase:
What did you do today? How did you spend your day?
- I woke up, I got up, I got dressed, I had breakfast...
- I didn't have to shovel the snow, so I could leave straight away...
- I got to work at about 8 o'clock...
- I worked on a project, I studied some documents, I talked to my colleagues, I made phonecalls, I had lunch...
- I left my office at 4 pm. The traffic was heavy, so I got home late...
Domácí úkol, krátký překlad těchto vět:
1) Nemusel jsem zůstávat v práci, mohl jsem odjet dřív.
2) Když jsem psal tu zprávu, zazvonil mi telefon.
3) Vždycky snídám v práci.
4) Nikdy se neoblékám před snídaní.
5) Nepřijeli, ani se neomluvili.
6) Nerušte šéfa, právě obědvá.
Odkaz na retro výukové video, které jsme viděli v hodině, je ZDE na YouTube.
25.1.
Trump's Inauguration Speech: odkaz na YouTube TADY.
New English File Intermediate: Unit 1B, strana 9 - Listening / Football Referee
Domácí úkol: slovní zásoba vztahující se ke sportům (Grammar Bank v učebnici)
18.1.
At home in the snow
Famous cheating athletes: znovu shlédnout video můžete ZDE na YouTube.
11.1.
IPA transcription - čtení fonetického přepisu (text o návštěvě restaurace)
New English File Intermediate: Unit 1B, strana 8-9 - If you really want to win, cheat
Reading comprehension: Famous cheating moments in sport
Gramatika: minulé časy a jejich srovnání, vyprávění (past simple, past continuous, past perfect)
Grammar bank v učebnici (strana 130-131, 1B)
Murphy's Grammar in Use, unit 15
Homework: přečíst si výklad v gramatice a pracovat na vybraných cvičeních (Unit 15)
4.1.
New year's resolutions: cartoons, conversation
Murphy's grammar in use, units 3-4: checking the exercises
New English File Int., pp 6-7 (Phonetics, listening p. 7, English restaurant in Chile)
Užitečné fráze:
- expect somebody to do something: I expect you to do the homework; he expects me to buy everything...
- belong: Who does it belong to? Does it belong to him?
Homework: grammar bank (student's book p. 144) + workbook pp 4,5,6 (vybraná cvičení, podle Vás...)
14.12.
Učebnice str. 5 - opakování, oddíl 2c:
PRESENT SIMPLE vs. PRESENT CONTINUOUS
Grammar Bank pp. 130-131 (sekce A) - cvičení
Murphy's Grammar in Use: Unit 3 & 4 (zbytek cvičení jako úkol přes Vánoce)
Video about British Christmas: chcete-li ho vidět znovu, můžete se podívat SEM na YouTube https://www.youtube.com/watch?v=v2W3QR9WXdA
DALŠÍ HODINA AŽ PO NOVÉM ROCE, 4. LEDNA VE STEJNÝ ČAS!
Merry Christmas! :-)
7.12.
New English File Intermediate: Unit 1A, Food: fuel or pleasure?
Reading comprehension
Listening (1.1)
POZOR, příště, 14.12., je hodina normálně, ale 21.12. již bohužel neučím.
Žádné komentáře:
Okomentovat