Angličtina AJ-09

11.5.
Obnovuji distanční studium :-)

Pošlete mi třeba do mailu překlad, který jsem zadávala 6.3., případně otázky a odpovědi z 20.3. - ráda Vám dám zpětnou vazbu. Od toho se můžeme odrazit a pak se třeba kombinací kratších konzultací a domácí práce posouvat dál... A fajn je aspoň občas si pustit ty poslechy, co jsem sem navkládala - i kdyby to mělo být jako kulisa, je důležité si angličtinu naposlouchat... A hlavně to nesmí být stres! Budu se těšit :-)

20.3.
Další lekce v distančním studiu :-) Prosím, doneste mi nějaký výstup z níže uvedených úkolů, ať na Vás nehrnu zbytečně nové věci, pokud je třeba ještě procvičit to staré...

Práce na víkend :-)

A) Jak zněla otázka? (vymyslete na základě odpovědí, často máte více možností...)
1) It's 5 pounds 40.
2) No, thank you, I am not hungry.
3) Yes, I have one brother.
4) It's blue, and it's very fast.
5) No, thank you, I can do it myself.
6) I prefer the red car.
7) Jenny is on holiday.
8) Yes, it's our house.


Kromě toho můžete mrknout do pracovního sešitu, na lekci 4B - teoreticky můžete udělat cokoli ze strany 20-21... Vkládám sem i poslech ze strany 21 (Listening, 21/4). Poslechněte si to a vyberte správnou odpověď:




6.3.
Distanční studium pokračuje :-) Kdyžtak se za mnou zastavte někdy mimo rozvrh, můžeme probrat úkoly nebo se domluvit na náhradní hodinu...

A) Jako domácí úkol zkuste tento překlad:

1) V naší jídelně jsou tři kuchaři.
2) Rád bych jela do Austrálie.
3) Můžeš vypnout tu televizi, prosím tě? Chci se učit angličtinu!
4) Nemá dům, žije v bytě. 
5) Kolik stojí tyhle boty, prosím? - Stojí 35 liber.
6) Můžete popsat svého psa? - Ano, je to malý černý pes a je velmi veselý (spokojený).
7) Auto mého souseda je velmi drahé. Myslím, že můj soused má hodně peněz :-)
8) Je tady někde blízko zastávka tramvaje, prosím?


B) Poslechové cvičení k lekci 4A - je tam na straně 24 přepis, ale lepší je pro první poslech ho zakrýt a zkusit, co rozumíte... Teprve při dalším poslechu se podívat...






C) Konverzační otázky, případně můžete odpovědět písemně, ráda opravím :-)

Describe YOUR car:

- Is it fast / slow / big / small / comfortable / French / Czech / old / new...?

- What do you use it for? (I use it when I go to work... I only use it to go shopping... I don't drive a car...)

- Do you have a driving license? Can you drive in a foreign country?


- Do you sometimes rent a car when you are on holiday?


27.2. Distanční studium :-)

Jako úkoly platí vše z minula, zejména opakovací lekce po Units 3-4, včetně poslechu (zkontrolujeme společně)...

+ pokud byste měl chuť, můžete zabrouzdat do lekce 4B, ta je opravdu jednoduchá, jen na přídavná jména, můžete si vyplnit obě cvičení v Grammar Bank z oddílu 4B na straně 99 + mrknout na slovíčka ve Vocabulary Bank na str. 121 (většinu budete znát)...

Příště zkontrolujeme úkoly a podíváme se na lekci 4B spolu, ale opravdu tam není čeho se bát, je na distanční studium naprosto vhodná :-)

BONUS: Chcete-li klikat, TADY a TADY jsou cvičení přímo ze stránek English File...


15.2. Omlouvám se za nepřítomnost, nedá se nic dělat :-) Příště tedy až 27.2., pak už žádné absence neplánuji...

Protože máme opět delší pauzu, zkuste si doma trochu opakovat - ideální příležitost k tomu je opakovací dvoustrana po lekci 4 (nebojte, sice jsme 4B zatím nedělali, ale není tam nic převratného, všechno umíte :-)), na str. 26-27 v učebnici: strana 26 celá s výjimkou cvičení na výslovnost, dále čtení na straně 27 (Can you understand this text?) - doplňujete jména na základě informací z textu + v dolní části stránky odpovídáte celou větou na otázky...


+ poslech ze strany 27 (Can you understand these people?) - poslechněte si to a odpovězte na otázky v učebnici...




6.2. Oprašování látky po delší době :-)
Opakování vazby there is / there are
Dialogy v restauraci

+ začátek lekce 4A - Family and Friends

Přivlastňovací zájmena - projděte si Grammar Bank vzadu v učebnici (str. 98-99) + dodělejte cvičení, které jsme začali v hodině...

+ Pracovní sešit str. 18/19 (můžete prakticky všechna cvičení z této dvoustrany, kromě poslechu k fotografii, to bude až příště)

A ještě: pokud byste si chtěl trochu procvičit gramatiku klikáním, TADY je odkaz na oficiální stránky k naší učebnici (konkrétně na gramatická cvičení k lekci 4A). Vždy Vás to i opraví :-)

+ Překlad - opáčko k restauracím: (máte v tištěné podobě)
1) Mají tady skvělé omáčky.
2) Ráda bych rajčatovou polévku jako předkrm.
3) Chtěla bys jít se mnou ven? Můžeme jít do restaurace a potom do divadla. - To zní skvěle!
4) Nemám peníze!
5) Dala bych si sklenku bílého vína. A co ty?
6) Kde můžu koupit známky? - Na poště. 
7) Kde bydlíte? - Ve druhém patře.
8) Jste připraveny psát test? ;-)

9.1.
Samostudium :-)

Platí úkoly, co byly přes Vánoce, pro Vaši kontrolu vkládám řešení překladu z doby adventní (viz níže) :-)

1) What do you want?
2) What do you think?
3) When does it start?
4) Where does he work?
5) How does it end?
6) How many children does she have?
7) Do you speak Japanese?
8) How many pieces do you want?

Jinak platí úkoly z kopie, kterou jsem Vám dala (str. 25/2,3,4), zkontrolujeme společně...

Pokud budete mít náladu na poslech, zde je nový, delší dialog v restauraci: TADY nebo TADY na YouTube, jsou to dvě různá provedení (tentýž text), vyberte si sám, text Vám nechávám u N. v protějších dveřích :-) - za úkol máte si to několikrát poslechnout, zkusit porozumět (některé fráze jsou ve starším, ale doplněném seznamu na Quizletu TADY)... Uvidíme se tedy asi až na konci ledna, ač mě to mrzí :-(

12.12.
Kontrola úkolů

Tvoření otázek - kopie z Essential Grammar in Use (Unit 7)

1) Sloveso být (to be) - jen otočením slovosledu: Are you happy? Is she here?

2) Plnovýznamová slovesa (např. to live, to work, to sing...) - pomocí slovesa DO (3. os. sg. DOES)
Where DO you live? How DO you do? What DOES she want?

Jednoduché větičky na procvičení:
1) Co chceš?
2) Co si myslíte?
3) Kdy to začíná?
4) Kde (on) pracuje?
5) Jak to končí?
6) Kolik dětí (ona) má?
7) Mluvíte japonsky?
8) Kolik kusů chcete?

+ ÚKOL (případně přes Vánoce, pokud se nesejdeme) - cvičení z kopie (str. 25/2,3, případně 4)

Enjoy your holiday!

5.12.
Kontrola úkolů
Cvičení - London + the night nurse 
Konverzace

Domácí úkoly: dodělat cvičení z kopie (cvičení 12, oprava chyb + cvičení 14 - rozhovor v kině...)

Abych Vám usnadnila samostudium, zrecyklovala jsem jeden starší seznam slovíček na Quizletu a přidala do něj pár slovíček z dnes probraných cvičení + z těch, co jsou za úkol. Seznam najdete TADY, doporučuji aspoň dvakrát proklikat před úkolem, bude se vám to pak dělat lépe...

28.11.
Samostudium :-)

Pro kontrolu vkládám správné řešení překladu, který byl za úkol z minula:

1) French is more difficult than English.
2) Tuna salad is more expensive than cheese sandwich.
3) My son is younger than my daughter.
4) English is more interesting, when we watch videos.
5) My house is bigger than my neighbour's house.

6) I need something cheaper.

Jako další úkol zkuste toto cvičení:

Doplňte do textu tato slova:
gives them breakfast
6 o’clock
many times
St John’s Hospital
bus
wakes the children up
10 o’clock
very tired
20 children
a nurse

My name is Jennie. I’m (1) ____________ and I work at (2) ____________ . I look after sick children at night. I start work at (3) ______________ and finish early at (4) ______________ in the morning. I go to work by (5) _______________, but I come home in the morning by taxi because I’m tired. I have (6) ________________ in my section. I look at the children (7) _______________ during the night. Sometimes I sit and talk to a child. The children sleep most of the time. At 6 o’clock the day nurse arrives and (8) ________________. She (9) ______________ at 7 o’clock. I go home and go to bed at 8 o’clock. I usually feel (10) _______________.


21.11.
Konverzace, kontrola překladu
Practical English - učebnice str. 20-21: konverzace nad jídelníčkem

Nová gramatika: stupňování přídavných jmen (úvod)

big - biggER (pozor, u jednoduchých jednoslabičných př. jmen se zdvojuje souhláska, na výslovnost vliv nemá)
small - smallER
young - youngER
cheap - cheapER

X

delší přídavná jména koncovku -ER nepřidávají, místo toho se tvar tvoří složeně: MORE + příd. jm.

expensive - MORE expensive
difficult - MORE difficult
interesting - MORE interesting
beautiful - MORE beautiful
boring - MORE boring

Pro srovnávání používáme slovíčko THAN (= než)


Úkoly: platí text o Londýně z minula

+ fakultativně překládek na srovnávací věty:

1) Francouzština je těžší než angličtina.
2) Tuňákový salát je dražší než sýrový sendvič.
3) Můj syn je mladší než moje dcera.
4) Angličtina je zajímavější, když se koukáme na videa.
5) Můj dům je větší než sousedův dům.
6) Potřebuji něco levnějšího.

14.11.
Opakování, konverzace, kontrola úkolů

Učebnice - Practical English - str. 20/1 - druhy měny (dollars, euros, pounds...), přiřazování, čtení

+ poslech na str. 20 dole (krátké dialogy, identifikace ceny)

Fakultativně můžete udělat tento překládek, ale nutné to není:
1) Je tohle váš kabát? Ano, je, děkuji! - Nemáte zač.
2) Když cestuji, posílám pohledy své babičce. Ona má ráda pohledy.
3) Potřebuji koupit známky. V tomhle obchodě známky nemají.
4) Suvenýry jsou velmi drahé. 
5) Jednosměrný lístek do Londýna, prosím.
6) Kolik to stojí? - Třináct euro třicet.


Shopping - pracovní list/kopie z English Vocabulary in Use
- druhy obchodů, dialog v obchodě... Abych vám to usnadnila, vytvořila jsem vám další seznam slovíček na Quizletu, jen krátký, pouze se slovíčky, která se vztahují k nakupování. Postupně tam doplníme nějaké jídlo z restaurace apod... Najdete ho TADY.


7.11.
Samostudium :-)

Doplňte toto cvičení - Sam a Marisa dělají věci přesně obráceně, doplňujete, co dělá ten druhý: nejprve záporem původní věty a pak za použití slovesa v závorce... Číslo 1 je vzor...


Sam and Marisa have very different lives. Read about Sam. Then complete the sentences about Marisa. Use the present simple, negative and then positive.

1. Sam gets up early. Marisa doesn’t get up early.
She __________ in bed until 10 o'clock. (stay)


2. He drives a car. She ____________ 

She ____________ a bike (ride).


3. He works in an office. She ____________ 

She_________at home (stay).

4. He has lunch in a restaurant. She ____________ 

She_______ lunch at home (make).


5. He likes cats. She ____________ 

She ____________ dogs (prefer).


6. He plays computer games. She ____________

She ____________ TV (watch).



Dále zkuste doplnit tento text o Londýně:


31.10.
Nebudu přítomna, omlouvám se - nemocné dítě... :-(

Platí úkoly z minula + dávám sem překlad pro Vaši kontrolu, zkuste tomu těch pět deset minut věnovat, že si to přeložíte (nebo pokud už máte, tak zkontrolujete :-))

1) If you have money, buy me the book.
2) When you are tired, you go to bed.
3) If it rains, we can stay at home.
4) When it rains, I need an umbrella.
5) If you want to go with me, you can.
6) When you see him, tell him to call me. (tady to bylo těžší kvůli těm zájmenům, dovysvětlíme si příští týden...)

17.10.
Konverzace, kontrola úkolů, pak začátek lekce 3B

Můžete si udělat další cvičení z English File Student Site, například TADY.

If X when - většinou zaměnitelné, "if" je víc podmínkové, častěji v souvětí... , "when" označuje obecnou platnost...

Procvičení:

1) Jestli budeš mít peníze, kup mi tu knihu.
2) Když jsi unavený, jdeš do postele.
3) Jestli bude pršet, můžeme zůstat doma.
4) Když prší, potřebuju deštník.
5) Jestli chceš jít se mnou, můžeš.
6) Až ho uvidíš, řekni mu, ať mi zavolá.

19.9.&26.9.
Pokračování v učebnici, konverzace
Ukončili jsme lekci 2 v učebnici a v rychlosti jsme prolétli lekci 3A. Jako domácí práci doporučuji tyto body:

1) Nový seznam slovíček na Quizletu TADY (vytvořila jsem ho už pro celou lekci 3, včetně 3b, ale není tam nic světoborného, spíš opakování). Můžete procvičovat.

2) Popis pracovního dne; překládejte:
a) Do práce přijdu v osm hodin.
b) Dám si kávu, popovídám si s kolegy.
c) Zapnu počítač a otevřu e-mailovou schránku.
d) Pokaždé je tam hodně zpráv.
e) Přečtu si zprávy: když je tam hodně důležitá zpráva, odpovím hned.
f) Mám schůzku se šéfem. Mluvíme o důležitých záležitostech.
g) Na oběd jdeme spolu.
h) Učím se anglicky, protože chci rozumět, když cestuji.

3) Cvičení k učebnici on-line (z oficiálních stránek):
TADY (klikat na slovíčka a určit tak správné pořadí slov ve větě), dále TADY (jednoduché doplňování slovesa "to be"), TADY (tázací zájmena) a TADY (taktéž doplňování slovesa být)


5.&12.9.
Individuální hodiny, konverzace, opakování z učebnice

Lekce 2A (str. 11): on holiday / on business, look at the time!, we are late, is this chair free?

At a hotel (English vocabulary in Use): slovíčka s hotelovou tematikou jsem Vám dala do nového seznamu slovíček na Quizletu, najdete ho TADY.

Domácí úkol: Revise&Check (strana 14) - cvičení 1 (Grammar), případně i 2 (Vocabulary)

+ cvičení s hotelovou tematikou (z kopie)

Příště se posuneme do lekce 3.

20.6.
Opakování z nové učebnice, státy, národnosti, výslovnost

Where is it? I think that it's in England...
What is it? I think that it's a traditional dress.

13.6.
Individuální hodina - kontrola dávného úkolu na slovosled, konverzace

Užitečné obraty z hodiny:

- Are you ready for your English class?
- Yes, I am ready! / No, excuse me, I am not ready, I need to finish this report... (I need to write an e-mail / read a document / make a copy of this document...)

I think = myslím
I think (THAT) my colleague is busy. I think (THAT) it is an important meeting.

Seznámení s novou učebnicíGrammar bank, vocabulary bank, pracovní sešit...

Dny v týdnu: viz strana 116 v nové učebnici
Věty na procvičení:
When do you usually have meetings with your boss?
I usually have meetings with my boss on Fridays.

Připomenutí fonetického přepisu, rozdíl mezi různými typy "e" (němé, široké...)

NOVÝ SEZNAM SLOVÍČEK NA QUIZLETU (PŘIPRAVENÝ K PRVNÍ LEKCI V NOVÉ UČEBNICI) JE ZDE.

30.5. a 6.6.:
Hodina se nekonala. Budete-li mít zájem, stavte se u mě v učebně (út, st, pá), ráda Vám dám další materiály k procvičení :-) Budu se těšit příště!

23.5.
Hodina se nekonala.

Jak jsem již avizovala, postupně přejdeme na novou učebnici English File Beginner, už ji mám pro Vás k dispozici v učebně. Zopakujeme prvních pár lekcí a budeme dále pokračovat, příště se s knihou seznámíme. Kdo chce, může se pro ni zastavit (út, st, pá).

Domácí úkol pro zájemce o samostatnou práci:

1) Popsat rodinku na tomto obrázku (samozřejmě bez provazů a roubíků :-)): Who is there in this picture? How many children do they have? How old are they? What do they like?.. Zkuste použít i tyto výrazy: the girl on the right is... the man next to the woman is... (další užitečná slovíčka: funny = vtipný, cute = roztomilý, for sale = na prodej, to cost = stát, It costs 50 euros = stojí to padesát euro)
















Jinak jako úkol platí cvičení na slovosled z minula - kdo chce, může mi ho přinést do učebny, ráda opravím, vzhledem k tomu, že se asi budeme teď trochu míjet...


16.5.
Konverzace, částečně individuální opakování probrané gramatiky

Pak společně cvičení na pořádek slov ve větě (domácí úkol)

9.5.
Hodina se nekonala, nebyli studenti.

Pro samostudium můžete použít nový seznam slovíček na Quizletu ZDE (obsahuje slovíčka 5. lekce, kterou začneme příště, ale můžete se na to mrknout dopředu)

Jinak jako úkol platí překlad viz níže (zápis z minulé hodiny) a souhrnná cvičení po lekci 4 z učebnice (zejména str. 53 + závěrečný překlad na str. 54)

2.5.
Přivlastňovací zájmena a přivlastňovací "s" (připojené apostrofem) - cvičení z kopie, procvičování, opakování členů rodiny

Protiklady:
lady X gentleman (paní X pán)
pretty X handsome
expensive X cheap
tall X short
old X young
difficult X easy
left X right
ugly X beautiful

Překládejte: 
1) Znám dobrou kavárnu v centru. Její jméno je Praha.
2) Tohle je moje šéfová a tohle je její manžel. Nebydlí v Praze.
3) Je to velmi pěkné auto, ale je moc drahé.
4) Moje tchyně má malého psíka a má ho moc ráda.
5) Potřebujete den volna? Zeptejte se svého šéfa.
6) Můj syn se nechce učit anglicky.
7) Musím odejít, protože mám důležitou schůzku.
8) Tato dáma s vámi potřebuje mluvit.

Kromě toho si za domácí úkol můžete dodělat souhrnná cvičení z lekce 4 v učebnici (včetně závěrečného překladu).

25.4.
Individuální hodina, opakování

If = jestli, kdyby, pokud...

If it rains, I don't go by bike.
If you need help, tell me.
If you want to eat, go to the canteen.
If you need a day off, ask your boss.
If you study at home, the teacher is happy.

Připomenutí číslovek 20-30-40......80,90... (v souvislosti s věkem: She is sixty-four years old. He is thirteen years old...)

Popis fiktivní rodiny z fotografie (Who is the lady next to you? Who is the gentleman on the left / on the right / in the middle)

Přivlastňovací zájmena - viz 4. lekce v učebnici; POZOR na rozdíly v pravopise mezi its X it's, their X they're

Noví rodinní příslušníci: mother in law, father in law, step-mother, step-daughter, step-sister...

Domácí úkol: pracovní list na přivlastňovací zájmena (vlevo na stránce vysvětlení, vpravo cvičení)

18.4.
Opakování - přítomný čas (negace, otázky):

Do you drink coffee? - No, I don't drink coffee.
Do you live in Moscow? - No, I don't live in Moscow.
Do you need to leave? - Yes, I need to leave.
Do you need a break? - No, I don't need a break.
Do you want a piece of chocolate? - Yes please :-)

+ úvodní dialog k lekci 4 v učebnici (A Family Photograph)

U slovesa HAVE se prosím nenechte zmást knihou, platí tyto tvary:

I have a brother.
don't have a brother.
Do you have a brother?
She has a cat.
She doesn't have a dog.
Does she have a car?

TADY na Quizletu najdete seznam nových slovíček k lekci 4 v učebnici (+ pár členů rodiny navíc, tomu se budeme věnovat příště)

Chcete-li, můžete si dělat cvičení v učebnici (lekce 4)

11.4.
Individuální hodina, opakování z posledních několika hodin (přítomný čas prostý - negace, there is / there are atp.)

4.4. Individuální konzultace :-)

Prosím, za domácí úkol si opakujte přítomný čas prostý, zejména negaci a přidávání "s" ve třetí osobě jednotného čísla

Abych Vám opakování usnadnila, vytvořila jsem pro Vás nový seznam slovíček na Quizletu, ZDE, zaměřený právě na tuto gramatiku plus slovíčka z kopie, z níž jsme dělali cvičení (Essential grammar in use, kapitola 6). Vytiskněte si ho nebo si ho procvičujte formou flash cards online.

Plus další fakultativní úkol: překlad (vytištěné věty, které jsem rozdala), vkládám i sem:
1. Ona ty klíče nepotřebuje.
2. Nemám rád romantické filmy.
3. Můj manžel hraje na piano, ale jen trochu.
4. Máme stejné boty!
5. On často pije černou kávu.
6. Nikdy nepiju alkohol v kanceláři.
7. To auto je velmi drahé.
8. Vy nikdy nechodíte do kina?


21 a 29.3. Hodina se nekonala, nebyli studenti :-) Těším se na příště! :-)

7.3. Individuální hodina - opakování, procvičování

Zápor v přítomném čase: procvičení vět z pracovního listu, konverzace

Retro-videa: zejména ZDE (Where is... there is..., zkrácené formy slovesa "to BE")

Další užitečné výrazy z hodiny a z videa: 
because (protože), but (ale)

Přivlastňovací zájmena: my cat, your cat, his cat, her cat, our cat, your cat, their cat... 

Coffee with milk X coffee without milk

At work - at school

to be absent: My colleague is absent today.

ladies and gentlemen

often (často), never (nikdy) - I never drink coffee with milk. I often eat pizza.

It's a shame! (= to je škoda)

Domácí úkol: pracovní list/kopie z Essential grammar in use, kapitola 6 zaměřená na tvoření záporu v přítomném čase. Četli jsme si příklady, cvičení podle chuti za domácí úkol...


28.2. Individuální hodina - opakování, procvičování

There is / there are (in my office, in my car, in my bag...)
Procvičování - překládejte (v závorce nápověda):
- V kanceláři mám šest židlí a jedno křeslo (chairs, an armchair...)
- V kanceláři mám dva počítače, pracovní stůl a police na knihy (computer, desk, shelf/shelves/bookshelves)
- V tašce mám malý anglický slovník (dictionary). Potřebuji ho.
- Potřebuji sekretářku.
- V autě mám žvýkačky. (bubble gum)

Závěrečný překlad po lekci 3 v učebnici pro samouky (str. 42/7)

Nová gramatika (začali jsme bez učebnice, pouze s pracovním listem): ZÁPOR V PŘÍTOMNÉM ČASE (u plnovýznamových sloves)

- I work X I don't work (pracuji X nepracuji)

I don't live in the city-centre. I don't speak Spanish. You don't eat pizza? We don't know. They don't like football.

ALE POZOR! 3. osoba jednotného čísla: He doesn't like it. She doesn't need a copy of this document.





21.2.
V ÚTERÝ 21. ÚNORA BOHUŽEL VÝUKA Z DŮVODU NEMOCI LEKTORKY ODPADÁ. OMLOUVÁM SE A BUDU SE TĚŠIT ZA TÝDEN, VOLNO VYUŽIJTE K SAMOSTUDIU :-) DĚKUJI ZA POCHOPENÍ!


14.2. There is/there are

Překlad na úvod:
1) Moje děti jsou velmi nepořádné.
2) V garáži jsou dvě auta.
3) Kde je ta kniha o umění?
4) Tato místnost je příliš malá. 
5) Tyto časopisy jsou nové.
6) Jdete velmi pozdě.

Cvičení v učebnici - cv. 1 a 2, str. 39 (členy určité a neurčité)

Opakování this - that - these - those

Procvičování struktury THERE IS - THERE ARE

THERE IS a car IN THE GARAGE.
THERE ARE two students IN THE CLASSROOM.

Otázky:
IS THERE a car IN THE GARAGE?
- YES, THERE IS / NO THERE ISN'T

ARE THERE five people IN THE ROOM?
- YES, THERE ARE / NO THERE AREN'T.

Procvičování této struktury na obrázku z kanceláře:

- Is there a computer on the desk? - Yes, there is. There are four computers on the desk...

 - How many cups of coffee are there? There are three cups of coffee...


+ pracovní list s dalšími slovíčky (glasses, keys, a pen... doplňuji do seznamu na Quziletu, viz proklik z minula)

HOMEWORK: Procvičit si tuto strukturu (na obrázku, v reálu v kanceláři...), podívat se na seznam slovíček..., případně si zopakovat překládek z úvodu hodiny...



7.2. 3. lekce - pokračování

Užitečné struktury:

I need...
... HELP
... A CUP OF COFFEE
... A COPY OF THIS DOCUMENT
... A BOOK ABOUT TERRORISM
... TWO PEOPLE TO HELP ME
... A NEW CAR

HOW MANY people ARE THERE in the room?
... THERE ARE twenty people in the room.
... THERE IS one person in the room.

This - these
That - those
This book is good. That book is bad.
These documents are ready. Those documents are not ready.

Odkaz na slovíčka na internetové stránce QUIZLET najdete ZDE pod tímto odkazem.

(můžete si slovíčka procvičovat, tisknout si je atp... do seznamu jsem kromě slovíček ze 3. lekce doplnila i slovní zásobu z dnešní hodiny)

Opakování čísel do dvaceti: procvičit můžete díky tomuto videu na YouTube.




31.1. Úvodní hodina

Konverzace, představování: co vše o sobě umíme říct (pracovní list)

I am...
I work in an office in Prague
I like + podstatné jméno nebo "ing-ový" tvar slovesa (I like swimming, skiing, reading, studying English...)
I have one child/two children (son/daughter), a car, a house, a flat...
I am 40 years old
I speak Spanish, German, Polish, Chinese etc...


Učebnice Angličtina pro samouky - začneme lekcí 3, od té se odrazíme, připomeneme si základy, a budete-li chtít, výhledově přejdeme na učebnici New English File Beginner (fialová, je to TATO, viz odkaz na internetu, ale s dostupností je to nějaké divné, snad brzy do knihovny dorazí...)

David is an untidy boy
čtení úvodního dialogu, opakování intonace (přízvuk!), užitečné fráze z dialogu:
- ukazovaní zájmena this/that, these/those
a box full of books / a car full of people / a bag full of documents
- the book is ON the table / ON the floor  X  IN the bag

Domácí úkol: číst si dialog, učit se slovíčka ze 3. lekce, pročítat si výklad ke gramatice a výslovnosti z této lekce

Žádné komentáře:

Okomentovat