Angličtina AJ-03

25.6.
Konverzace o polyglotech, čtení článku na straně 36-37.

TADY si můžete přečíst rady a tipy od několika polyglotů - jak na to?

A sem vkládám poslech ze strany 37 z učebnice: pokročilí studenti angličtiny vám poradí, jak se dál zlepšovat:


Cokoli z toho zkuste přes léto uvést do praxe :-)

18.6.
Konverzační procvičení obratu be able to - Are you able to parallel park? Are you able to touch your nose with your tongue? Are you able to drive a manual transmission?

Str. 35 - rozlišování koncovek ING x ED (exciting - excited, embarassing - embarassed etc...) TADY je ke stažení cvičení na totéž a třeba TADY lekce od British Council.

Příště bude poslední hodina před prázdninami - a budeme se bavit o polyglotech :-)

11.6.
Hodina po dlouhé době, opakování dvojstrany 34-35.
Kontrola překladu na be able to, řešení vkládám sem, ať si to můžete třeba doma zkusit znovu a zkontrolovat (samozřejmě lexikálně existuje víc řešení, ale tady jde hlavně o "be able to" a jeho tvary):

1. I've never been able to stand on my head.
2. I don't like it when I am not able to understand my neighbours. / I don't like the fact that I am not able to...
3. If you tell him what your problem is, he might be able to give you advice / to advise you.
4. I lost my keys yesterday - I looked (for them) everywhere but I couldn't find them. / I searched everywhere...
5. Sorry, I can't do it. / I won't be able to do it... (Don't be angry... don't get cross with me...)
6. Do you think you'll be able to finish the task by Wednesday? I know you are very busy.
7. I couldn't stay at the party any longer - the music was too loud!/ there was too much noise...
8. If you want to be able to become a professional hockey player you have to go to the gym every day.
9. I am afraid I won't be able to make it / won't be able to come to the meeting, but I'll be on a business trip.
10. They set off right after they were notified, but they were not able to save the people from the sinking ship.

Jako doplňující domácí úkol na procvičení si udělejte cvičení 24/1 z pracovního sešitu (obě části "a" i "b").

14.5.
Slibovaný překlad na BE ABLE TO / CAN / COULD je tady: 

1. Nikdy jsem nedokázal stát na hlavě.
2. Vadí mi, že nerozumím (nedokážu porozumět) svým sousedům.
3. Když mu řekneš, jaký máš problém, třeba bude schopný ti poradit.
4. Včera jsem ztratila klíče – hledala jsem je všude, ale nemohla jsem je najít.
5. Nezlob se, to nedokážu.
6. Myslíš, že to zvládneš dokončit do středy? Vím, že máš hodně práce.
7. Nemohl jsem na tom večírku být ani o minutu déle – byl tam hrozný hluk.
8. Chcete být schopní hrát hokej profesionálně, musíte chodit denně do posilovny.
9. Obávám se, že nezvládnu přijít na tu schůzku, budu na služební cestě.

10. Vyrazili hned poté, co dostali oznámení, ale nedokázali ty lidi z potápějící se lodi zachránit.

Příště se vrátíme k úvodním textům v učebnici a ještě tuto gramatiku procvičíme.


7.5.
Lekce 4A - použití CAN vs. BE ABLE TO. Cvičení z Grammar bank na str. 138 (zatím jsme stihli jen "a", k béčku se ještě vrátíme).

Kdo by si to chtěl procvičit, TADY nebo TADY jsou na to dobrá cvičení na internetu. Trochu nám dělá potíže jmenná forma slovesa ("ingový tvar" primárně nemá průběhový význam, to až ve spojení se slovesem "to be"!!! samostatně je ingový tvar vlastně podstatným jménem - to swim -> swimming / plavat -> plavání). Pro ty, kdo příště nebudou, sem ještě vložím překlad na procvičení :-)

+ čtení úvodního textu z lekce 4A (str. 34, zatím jen scuba-diving, příště dočteme).

30.4.
Hra Last Word

Awkward situations - slovní zásoba :-) (being ashamed of yourself, blaming sb., bullying, embarassing, to be embarassed, to feel guilty of sth....)

Příběh Roba & Jenny: Episode 2 (TADY, TADY a TADY jsou postupně ty tři části, kdo by se do toho chtěl ještě ponořit)

Kromě toho jsme maličko nakoukli do další lekce (4A - Failure and Success)

Za domácí úkol je Grammar Bank str. 138 (obě cvičení ve spodní části strany).


16.4.
Tematická slovní zásoba: FIRE... to set sth. on fire, to catch on fire, to be on fire, to put out the fire, to extinguish the fire, to add fuel to fire, to build a fire, a fire alarm goes off, a fire hazard, fire safety, a fire drill, firefighters (firemen), a fire brigade, arson, an arsonist...

Stories about things catching on fire - nechci podporovat žhářství, ale zkuste si vzpomenout na různé situace a historky spojené s ohněm a zkuste si je popsat... (Třeba TADY náhodný článek z internetu - about a woman, who set her own house on fire... nebo TADY - three stories about fire you won't believe are true... 
Pro větší fajnšmekry třeba TATO povídka o požáru rodinného domu...

Krátce jsme se vrátili ke Commando Dad na str. 30 (čtení textu ve spodní části stránky).

+ další užitečné předložkové vazby (kontrola překladu zadaného níže). to catch a glimpse of sth, to bear sth. in mind, to be ashamed of sth, to count on sb.


9.4.
Vrátili jsme se do učebnice - str. 30 - Commando Dad. Tady je poslech 30/5d (tatínci v parku :-))



TADY nebo TADY jsou na YouTube promovidea k té knížce (přebalování a míchání mléka :-))

Tady opět jeden trénink na předložky po slovesech a přídavných jménech (vybírám z odkazu níže), jinak se to nenaučíme, než že se budeme to snažit použít v nám známých situacích...

1) Zahlédl jsem muže, který měl na sobě černý kabát a držel něco pod ním.
2) Nestyď se za výsledky svého testu z angličtiny! 
3) Můj syn je opravdu dobrý ve fyzice, myslím, že ji půjde studovat na vysokou školu.
4) Můj soused právě zjistil, že je příbuzný britské královské rodiny.
5) Můžeš s ním počítat, je velice spolehlivý, nikdy tě nezradí.
6) Nedávno byla nemocná, měj to na paměti, prosím tě!


26.3.
Konverzační hodina v omezeném počtu.

Popis videa s Mr. Beanem (viz níže)

Předložky (Dependent prepositions) ve Vocabulary Bank v učebnici - dokončení. TADY a TADY jsou cvičení na totéž ze stránek k učebnici.

A kdo chce, může si zapřekládat, když už se vám nechce do těch prezentací :-)

1) Doufám, že to neudělal schválně.
2) Připomíná ti to něco?
3) Ano, připomíná mi to moje dětství.
4) Utrácí všechny peníze za alkohol a cigarety.
5) Jsem si jistá, že tvoje babička by na tebe byla pyšná.
6) Proč se tak bojíš toho jeho výletu za moře? 
7) Všechno záleží na výsledcích lékařského vyšetření.
8) Už jsi hodně dokázal, nestyď se za to!

A ještě TADY jsem pro fajnšmekry našla hezké cvičení s větším záběrem předložek - i s řešením na druhé straně.


19.3.
Hodina se nekonala.

12.3.
Procvičení sloves LIE/LAY/LIE (viz odkazy z minulé hodiny)
+ a liar (lhář), to lay off (dočasně - nebo i trvale - propustit zaměstnance)

Trénink na prezentace - doma si přečtěte alespoň ten první delší článek o tom, jak zahájit úspěšnou prezentaci. Do začátku je každopádně dobré odpovědět na případné i nevyřčené otázky publika :-) (viz obrázek v kopii).

Zkusíme se do budoucna střídat, vždy jeden z vás nám připraví na začátek hodiny nějaké povídání o zvoleném tématu - a zkusíme tomu dát trochu formu...

Pro ty, kdo zrovna nepřipravují prezentaci - úkolem je krátce popsat TOTO staré video z Mr. Beana (stačí až ta scéna od cca 1:35) - What is he doing? - opět si procvičíte sloveso LIE - ležet - a další slovíčka k "first aid" :-)

Poslední části hodiny jsme se podívali krátce na slovesa/přídavná jména a předložky s nimi spojené - za domácí úkol dodělejte Vocabulary Bank na str. 156.


5.3.
Desetiminutová hodina :-)

Naťukli jsme jen drobnost - rozdíl mezi slovesy LIE (ležet, lhát) a LAY (položit něco)

Odkaz na video, které se tomu věnuje TADY.


TADY je odkaz na tu tabulku a cvičení, které jsme dělali v hodině. Příště si to ještě procvičíme.

26.3. 
Individuální hodina, konverzace, prezentační dovednosti.

Stále platí, že se těším na vaše souvislé texty na zvolené téma (buď si vyberete níže, nebo si vymyslíte své) :-)

Budeme pokračovat v učebnici, ale zkusíme si také sem tam něco odprezentovat (vodítkem nám může být knížka o prezentacích, kterou mám k dispozici).

19.3.
Individuální hodina, konverzace.

29.1.
Konverzace k boření stereotypů :-) (Even men can talk about fashion!)

Pak jsme se potrápili u cvičení na ČLENY - s kopiemi z Advanced Grammar in Use - i když se vám to zdá možná těžké, je to pěkné shrnutí. Nebojte, ještě se k tomu budeme vracet. Kdo se chce pocvičit ještě doma na něčem jednodušším, TADY je ke stažení snadný testík na neurčité členy (i s řešením na druhé straně). TADY je totéž včetně členu určitého. A TADY souvislý text na totéž.

Jako kreativní domácí úkol, když se dlouho neuvidíme, zadávám slohovou práci na jedno z následujících témat :-) (Jak u maturity, co? ;-)) Samozřejmě ideálně volíme genderově nestereotypní téma, tedy muži žehlení a dámy spalovací motory :-))

1) Cleaning: Hey, even writers and creative artists have to do housework sometimes. Write about doing laundry, dishes, and other cleaning activities.
2) Addict: Everyone’s addicted to something in some shape or form. What are things you can’t go without?
3) Jewelry: Write about a piece of jewelry. Who does it belong to?
4) Car Keys: Write about someone getting their driver’s license for the first time.
5) Silly Sports: Write about an extreme or silly sport. If none inspire you, make up the rules for your own game.

Buď mi to pošlete do mailu, nebo nám to tu příště přednesete :-) 

22.1.
Netiquette, hackers etc. - konverzace

Pak jsme četli texty k stereotypům na str. 28-29, za úkol si doplňte slovíčka do cvičení 28/1d (vyžlucené výrazy v textu).

BONUS pro ty, kterým chybí gramatika: 

TADY, TADY a TADY jsou hezká jednoduchá cvičení na členy - příště už se opravdu nezakecáme :-)

A konverzační cvičení k boření stereotypů, které si vyzkoušíme příště na začátek hodiny - můžete si to i připravit :-) Str. 29/4

15.1.
Konverzace: etiquette, good/bad manners
Video: Afternoon Tea - the official guide :-) TADY.

Pak jsme pokračovali v Grammar Bank - členy. Příště už zkusíme postoupit o kousek dál :-)

Úkol pro vybrané jedince :-) Netiquette, on-line safety... nebo jakákoli další pravidla z vám blízkého prostředí. Stáhněte článek (klidně nakopírujte pro všechny), přineste obrázky, udělejte si prezentaci... prostě příspěvek do hodiny libovolnou formou... Thanks a lot!

8.1.
Novoroční konverzační hodina.

Cestovatelské tipy.

Užitečné obraty z hodiny, pozor na tyto výrazy: in comparison to..., he explained TO me...

Pak jsme krátce naťukli lekci 3B - zatím jen z gramatického hlediska - členy... Cvičení 29/2a + grammar bank str. 137 (udělali jsme cvičení "a", za domácí úkol "béčko")

4.12.
Individuální hodina, konverzace. Příště se snad sejdeme v hojnějším počtu a vrátíme se do učebnice.

20.11.
Hra Last Word - brainstorming na uvedená témata

Pak krátce k Race Across London - odpovědi na otázky, srovnávání

Cvičení 26/4 - opravování chyb ve srovnávacích větách
Grammar Bank na str. 136 - cvičení v dolní polovině strany za domácí úkol.

Poslech 26/6 - Which of these things are the most dangerous when you are driving a car? Kdo nebyl, může si poslechnout zde:



Další tip na úkol: najděte na internetu jakékoli další materiály k tématu - videa, vtipy, články o tom, co je nebezpečné a co ne, statistiky... Za týden není hodina, nejsem přítomna. Máte na to tedy 14 dní :-)


13.11.
Lekce 3A - Race across London

Cvičení z Vocabulary Bank na str. 155, složená podstatná jména, frázová slovesa spojená s cestováním (to set off, to pick up, to end up...)

Pak čtení článku na str. 24-25 - Top Gear Challenge - Who do you think will win the race? Odpovězte na otázky na str. 25/3c.

Pak jsme se dívali na autentický sestřih z pořadu na YouTube: TADY. Příště už se k tomu vrátíme jen krátce a zaměříme se na gramatiku - srovnávání.

6.11.
Opakování - strong adjectives. Udělejte si ta dvě cvičení, na která jsem dávala odkaz minule.

Revision na str. 22-23. Můžete si přečíst text ze strany 23 a poslouchat útržky rozhovorů z ulice (viz níže).

30.10.
Hodina se nekonala.

23.10.
Strong adjectives, str. 21 v učebnici + Communication exercise (pp. 104 & 109)

TADY nebo TADY jsou na tato přídavná jména cvičení na internetu.

Na str. 22-23 nás čeká Revision, opáčko :-) Za úkol si můžete projít stranu 22, příště zkontrolujeme.

Na str. 23 je dobré poslechové cvičení na hovorovou angličtinu (Can you understand these people in the street?), vkládám sem, ať si to můžete v klidu naposlouchat:




9.10. 
Pokračování v učebnici, rozlišování mezi present perfect a present perfect continuous. Cvičení z Grammar bank...

Za úkol lekce 12 z Murphyho modré gramatiky (máte kopii).

Kdo by chtěl procvičovat víc, mrkněte na cvičení ze stránek k učebnici. TADY nebo TADY.

Pak jsme začali příběh o charitativním sjíždění Amazonky na kajaku :-) Str. 20-21 v učebnici. Zatím jsme přečetli úvod, zbytek příště. Reálné video z přípravy a průběhu závodu TADY nebo TADY.


2.10.
Hodina se nekonala, nebyli studenti :-)

25.9.
Unit 6A: Changing lives - poslech, konverzace

Gramatika: rozdíl mezi present perfect simple a present perfect continuous

Domácí úkol: cvičení z Grammar Bank na str. 135

18.9.
Konverzace: Has it ever happened to you?

Millionaire with a secret - reading

Užitečné výrazy z hodiny: to reveal = odhalit, objevit X to relieve = ulevit (I was relieved = ulevilo se mi), to earn, to save money

11.9. Hodina se nekonala

4.9. Zahřívací hodina po létě, konverzace

17.7.
The Man Who Quit Money - pracovní sešit str. 12/13, čtení + mrkněte na něj na YouTube (Daniel Suelo), rozhovor s ním je TADY, případně TADY je celý dokument / krátký film o něm... Dodělejte si cvičení v pracovním sešitě na straně 13 (to k tomuto článku) + kdo chce, může i opáčko present perfect na straně 12 vlevo dole (taktéž ve workbooku). Příště už snad bude klidněji - a bude to poslední letní hodina, v srpnu jsou prázdniny.

10.7.
Baking lesson :-)

Užitečná slovíčka z hodiny: dough, batter, started dough, dried yeast, leavening agent, baking powder, baking soda, to knead, to work the dough, to let it rise, parchment paper, a loaf, a loaf pan, flour, rye, wheat, wholemeal, bran...

Mrkněte třeba ještě na nějaké video, na jiné typy chleba bez hnětení, namátkou vybírám třeba TADY (tam je navíc ještě pohanková a žitná mouka :-))

3.7.
Konverzační hodina, společenské hry

26.6.
Konverzace na kulinářské téma - ještě se k tomu vrátíme :-)
Kontrola cvičení na present perfect z Grammar Bank.

Poslech z pracovního sešitu - strana 13/5. Vkládám sem, v hodině jsme poslouchali první dva mluvčí, zkuste doposlechnout zbytek a odpovědět na otázky v sekci a a b (true/false).




19.6.
Good Charlotte: písnička z učebnice k dispozici TADY.

Doprobrali jsme slovní zásobu k penězům
Pak cvičení a poslech na straně 16 (hádka o boty)

Domácí úkol: obě cvičení z Grammar bank na straně 134 v učebnici - musíme oprášit present perfect a jeho použití :-)

+ kopie z Oxford English Skills - I can talk about money - počtu cvičení se meze nekladou, příště ještě krátce na něco z toho mrkneme...

12.6.
BONUS k letním táborům - HORROR STORIES, doma se můžete podívat na první a druhý příběh z TOHOTO videa.

Dále jsme se věnovali slovní zásobě k penězům (Vocabulary Bank str. 154)

Plus test v učebnici (str. 15) - Are you a spender, or a saver? - hráli jsme si k tomu scénky, příště můžeme znovu :-)

Domácí úkol - koukat na video plus případně strana 11 ve Workbooku - opakovací cvičení ke slovní zásobě

4.6.
Konverzace o letních táborech. Jestli se chcete inspirovat, TADY je článek s názvem "9 craziest summer camps for kids" :-)

Negative prefixes - ještě jsme se k tématu trochu vrátili + kopie z Oxford English Skills

Pak jsme začali v učebnici novou kapitolu o penězích, koukali jsme na Vocabulary bank na str. 154. Za domácí úkol můžete tuto stránku dodělat.

29.5.
Dialog Harry finds out more about Rob - social English, konverzace

Workbook str. 10: Practical English - cvičení 1 a 2, procvičování

Za domácí úkol se podívejte na stranu 154 v učebnici - další lekce se bude týkat peněz, tak si můžete připravit slovní zásobu :-)

22.5.
Dokončení cvičení ze str. 153 - negative prefixes - kdyby chtěl někdo procvičovat víc, TADY nebo TADY jsou pěkná cvičení na internetu (s řešením). Doporučuji i TOTO video na YouTube, kde vám rodilý mluvčí trochu vysvětlí... že v tom opravdu nejsou žádná pravidla :-)

Pak jsme se ponořili do příběhu v části Practical English - telenovela Rob & Jenny (epizoda 1 ze stran 12-13). Někteří znají z předchozích dílů knihy, jiní poznají :-) Tady vkládám odkazy na videa, příště se trochu pověnujeme ještě části 3 a procvičíme užitečné konverzační fráze...

1) Meeting the parents - introduction TADY
2) Reacting to what people say TADY
3) Harry finds out more about Rob TADY


15.5.
Konverzační hra (otázky a odpovědi)

Pak cvičení na str. 153 v učebnici

Dál jsme se nedostali, příště slavnostně ukončíme lekci 1B :-)

Domácí úkol: pracovní sešit, str. 8,  cvičení 4 a,b,c...


3.5.
Čtení textu na straně 10 (dokončení, The Only Child), konverzace, slovíčka

Za domácí úkol je stránka 153 (Vocabulary Bank) - přídavná jména pro popis charakteru, trochu jsme na to mrkli spolu, doma můžete udělat celou stranu.

BONUS: Retro TV show Mind Your Language - Episode 1. K dispozici ZDE na YouTube, můžeme se podívat zase někdy příště :-) Za domácí úkol můžete dokoukat tuhle epizodu...

24.4.
Konverzace - siblings and their relationships...

Čtení strana 10 v učebnici: Younger Brother or an Only Child? - za domácí úkol si dočtěte i druhou část (The Only Child) a dopľňte vyžlucená slovíčka do sekce 5d.

Pokud ještě nemáte vyplněné, tak můžete dodělat ještě cvičení 1 na straně 7 ve Workbooku (opáčko).

17.4.
Diskuse o Facebooku (privacy settings, to be allowed to have an account, to post, to upload pictures...)

Dokončení poslechu 9/2, cvičení na rytmus ve výslovnosti (přízvučné a nepřízvučné slabiky)

Gramatika: vyjádření budoucího času - za domácí úkol dodělejte případně cvičení "b" v Grammar Bank (kdo nemá, str. 133), plus další podobná cvičení jsou v pracovním sešitě, můžete udělat celou stranu 7.

10.4.
Konverzace nad rodinnými tématy, doplňování procent str. 8-9 (příště můžeme ještě probrat některá z témat na str. 8/1e, co třeba Facebook a rodiče? ;-))

Užitečné obraty z hodiny:
- It's right for parents to be strict... It's not right for him to say this...
- the decline of the Roman Empire, a survey, to suffer (My dog is very sick, I just hope he doesn't suffer much...)
- immediate family members vs. extended family

Různé způsoby vyjádření budoucího času:
poslech str. 9/2, vkládám sem, za domácí úkol si poslechněte jeho třetí část (kdo mluví a s kým...) + vypracujte cvičení v Grammar Bank k této lekci (str. 133 dole)






3.4.
Opakování poslechu z pracovního sešitu (str. 6, viz níže)

Kontrola překladu (viz níže)

Písnička 5-a-day :-) ZDE

Příště začneme lekci 1B - Family Life - za domácí úkol si prosím přečtěte textík na straně 8-9 a zkuste do jednotlivých kroužků doplnit procenta z části "c" na téže straně. Příště si to poslechneme a hypotézy si ověříme :-)

20.&27.3.
Individuální konverzační hodina, v učebnici budeme dál pokračovat příště...

13.3.
Ovoce a jeho části :-) Seeds, flesh, stones, pips, peel, skin, rotten, ripe, germs...

Čtení a poslechové cvičení - WORKBOOK str. 6/4. Poslech vkládám níže, poslechněte si to znovu (v hodině jsme slyšeli jen dva komentující, doma dejte i zbytek) a doplňte sekci 5b.

+ malinký překládek na procvičení výrazů z textu - přeložte za použití výrazů v závorce:

1) Když budeš brát vitaminy, je daleko méně pravděpodobné, že chytíš chřipku. (likely)
2) Nevadí, jestli držíš dietu. Když máš chuť na čokoládu, dej si kousek. (feel)
3) Nemůžou mi zabránit v tom, abych cestoval. (prevent)
4) Potřebuji radu. - Možná bys měl zajít za šéfem, třeba by ti v tom poradil. (advice - advise)
5) V neděli rád snídám cerálie s mlékem a dívám se přitom na seriály. (cereal)
6) Rodiče mi pořád říkají, co mám dělat, i když je mi už pětatřicet. (keep)

POSLECH ZDE:





6.3.
Konverzace, opakování gramatiky (present simple vs. present continous)

Poslechové cvičení v učebnici - str. 6-7. Vkládám to sem celé, tedy obě části, ať si to můžete naposlouchat, když budete chtít... K té druhé části pak spolu projdeme otázky v učebnici (6/5d)

Part 1:


Part 2:



27.2. Individuální hodina, konverzace, opakování gramatiky z minula...

15.2. (Náhradní hodina)

Cvičení na rozlišování sloves v přítomném čase prostém a přítomném čase průběhovém...

He is selfish X He is being selfish
It tastes good X She is tasting the soup.
I have a cold X I am having lunch...

Pak v rychlosti článek o Mood Food, konverzace

Doma si můžete doplnit zbylá cvičení z lekcí 3 a 4 z Murphyho cvičebnice...

Příští týden (20.2.) nejsem přítomna, sejdeme se 27.2.!

6.2.
Domácí úkol: nová učebnice str. 5, přečíst text o Mood Food, dohledat neznámá slovíčka

+ můžete si připravit odpovědi na otázky ze sekce 4b, e

+ Kdo chce, může si proklikat gramatická cvičení na stránkách k učebnici: ZDE a ZDE.

A kdo by si chtěl počíst, třeba TADY na netu je obhajoba průběhového tvaru ve sloganu pro McDonald :-) I am loving it!

30.1.
Nová kniha - English File Intermediate (Third Edition) - nové vydání

Food - konverzace o jídle, nová slovní zásoba. Kdo si chce procvičit, TADY je k tomu z oficiálních stránek křížovka a TADY osmisměrka :-)

Příště půjdeme na gramatiku (gramatická cvičení ke knížce jsou k dispozici ZDE)

23.1. VOLNO

15.1.
Testování práce s učebnicí - New English File Int - 1. lekce

9.1. 2018
Novoroční oprašovací hodina :-), konverzace

Breaking News English - New Year's Resolutions - Hard to Keep - čtení textu plus aktivity (kdo by si chtěl poslechnout všech 5 rychlostí čtení, je to k dispozici ZDE :-)) Jako domácí úkol si pospojujte ty fráze z textu...

Písnička pro dobrou náladu: Zoe Anne - New Year's Resolutions, ke shlédnutí ZDE na YouTube.

Pozor, příště se sejdeme v pondělí ve stejný čas (15.1.). Pak 22. ledna hodina odpadá :-(

19.12.
Dokončení příběhu z minula

Vánoční vtipy - Christmas Cracker Jokes - další například ZDE.

Retro vánoční písničky:
Grandma got run over by a reindeer... ZDE
I want a hippopotamus for Christmas... ZDE

Uvidíme se až 9. ledna, 2.1. ještě nejsem v práci, jsou prázdniny :-)

12.12.
Individuální hodina - příběh z English File Pre-intermediate - One Dark October Evening

5.12.
Samostudium :-)

28.11. 
Individuální hodina, konverzace
Kontrola úkolu a cvičení na although/however/in spite of...

Pak čtení a převyprávění textu (Selena's bike) - druhé podobné vyprávění za úkol

21.11.
Samostudium :-)

14.11.
Konverzace

Logical markers - expressing contrast

- although, even though + celá věta (aktivní sloveso), "přestože"...

- despite, in spite of + podstatné jméno (případně vložíme slovíčko "the fact" nebo použijeme ing-ový tvar), "navzdory něčemu/i přes..."

- however - "nicméně", na začátku věty, případně uprostřed, ale oddělené čárkou...

- though - hovorové "ale", na konci věty, oddělené čárkou

- whereas - "zatímco", pro srovnání dvou lidí, skutečností, věcí... 

+ jako úkol si můžete udělat cvičení z kopie, s níž jsme pracovali

+

Malý překládek, ať si utřídíte myšlenky:
1) To zelí jsem snědl, i když mi nechutnalo.
2) Tu čelovku si koupím, i když je drahá / navzdory vysoké ceně.
3) Na večírek jsem chtěl, přestože se mi nechtělo.
4) I když jsem abstinent, dal jsem si skleničku vína. 
5) Můj syn umí anglicky jen trochu, zatímco jeho kamarád mluví plynně.
6) I přesto, že vlak mě zpoždění, jsme dorazili včas.
7) Přestože si někteří moji kolegové stěžují, mně jídlo v závodní jídelně chutná.
8) Šel jsem do práce, i když mě bolela hlava.


7.11.
Individuální hodina - slovíčka (vodstvo - I can talk about rivers and the sea... + climate)

31.10.
Nebudu přítomna, omlouvám se - nemocné dítě... :-( Těším se za týden!

3.-24.10.
Opakování slovní zásoby pro popis člověka (fyzický popis i vlastnosti)

Linking words - spojky, předložky, příslovce pro strukturování příběhu...



Pracovní list - cvičení na linking words

Hra s kartičkami


26.9.
Shrnutí historky z videa z minula

Popis obrázku z dětské knížky: se zaměřením na present perfect

Cvičný překlad:
1) Kočka právě našla rybí kost.
2) Někdo převrhl odpadkový koš na tramvajové zastávce. (to knock over...)
3) Papoušek uletěl na střechu.
4) Cyklista právě ztratil rovnováhu.
5) (!) Postarší pár všechno pozoruje už nejméně hodinu.
6) (!) Ten muž už jim to vysvětluje pět minut, ale oni to stále nepochopili.

Cvičení z Vocabulary in Use - fyzický popis osob

19.9.
Konverzace: Parsons Green bombing (London terror attack). Připomenutí některých slovesných časů s využitím slovní zásoby. I když je to neveselé, můžete si to pro připomenutí přeložit.

1) Už zatkli hlavního podezřelého. (present perfect)
2) Nálož explodovala minulý pátek. (simple past)
3) Policisté vyšetřují útok už od pátku. (present perfect continuous)
4) Když vyslýchali podezřelého, zavolal na policejní stanici nový svěděk. (past continuous + simple past)
5) V Anglii letos došlo prozatím k pěti útokům. (present perfect)

Physical appearance - téma na září :-) ještě budeme rozšiřovat...

NA ÚVOD: Krátký dvouminutový retro film, ZDE na YouTube - two criminals escaped from the State prison :-), porozumění, shrnutí...

English vocabulary in use (Unit 10) - za domácí úkol můžete dělat cvičení z fotokopie, vrátíme se k tomu ještě příště.


12.9.
Konverzace, popis obrázků, letní slovní zásoba: mushroom hunting / mushroom picking, "pick your own blueberries"

Holiday Maze - konverzační hra

5.9.
Hodina se nekonala, nebyli studenti :-) Těším se příští týden, že nový semestr zahájíme snad s novou energií...

11. a 18.7.
Letní konverzační hodiny
Hry (Present Perfect Board Game, Dobble, Taboo...)

27.6.
Present perfect simple X continuous - opakování, procvičování.

Cartoons - popis situací, obrázků (TADY)
The jury has found you guilty.
What have you done?
We have voted you off the island.
I have already provided for the education of my children.

Cvičení na already, for, since (za domácí úkol můžete dodělat cvičení z kopie)... (Další podobná cvičení na webu například TADYTADY nebo TADY)

Konverzace: Have you ever... (otázky převzaty z TÉTO stránky :-))


Jako domácí úkol si můžete doplnit časy do TOHOTO dialogu - je to ukázka komplexnějšího použití perfektních časů v praxi :-)

20.6.
Present perfect simple X continuous - opakování, procvičování, kontrola překladu. Kdo by si chtěl tuto gramatiku ještě procvičit doma samostatně, doporučuji například stránky British Council ZDE (vysvětlení, příklady a dole na stránce i interaktivní cvičení).

Kdo se necítí na výklad v angličtině, například TADY jsem našla vysvětlení v češtině, pro české studenty (taktéž včetně cvičení, ta najdete dole na stránce).

BONUS: Survival Training Videos (US Army). Má to různé díly, podívat se můžete například na (my jsme viděli kus toho prostředního):

1) Psychology of Survival ZDE
2) Fields Crafts ZDE
3) Food Procurement: Animals ZDE

Příště se ještě trochu vrátíme k rozpracované gramatice. 27.6. je hodina normálně, 4.7. mám dovolenou. Dále v červenci (počínaje 11.7.) se pokusíme scházet v běžném čase, ještě napíšu hromadný mail.



13.6.
Individuální hodina - present perfect - pravidla použití, procvičování, za úkol cvičení z kopií (Murphy's Grammar in Use)

6.6.
Individuální hodina, konverzace

Pak rozlišení mezi present perfect a present perfect continuous...

Pár větiček na procvičení:
1) Jak dlouho už na tu motorku šetříš? A kolik už jsi zatím našetřil?
2) Můj kamarád je nadaný malíř. Už prodal několik obrazů.

3) Čekáš na mě dlouho? Ne, vůbec ne, právě jsem přišel.
4) Jak dlouho už žiješ se svou ženou?

5) Učím se na klavír už skoro deset let a stále nejsem schopen zahrát Turecký pochod.
6) Nikdy jsem neměl učitele, který by mi byl schopen to vysvětlit.

30.5.
Konverzace, vybrané kuchyňské náčiní (nová slovíčka, například rolling pin, cutlery, grater, ladle, pans...)

Pak ještě krátce zpět k dialogům u lékaře - poslech posledního, odpovědi na otázky

Possible side effects (spíš pro zábavu, zkopírováno z různých příbalových letáků :-)): vomiting, dizziness, nausea, diarrhoea, constipation, high blood pressure, fatigue, being sleepy, drowsy, headache, stomach upset, confusion, loss of apetite, loss of coordination, blurred vision, shortness of breath...

prescription drugs X over-the-counter medicines
pain-killers

Dále jsme se posunuli k novému tématu: Everyday minor problemsEnglish vocabulary in Use, Pre-Int/Int. U19
- domácí úkol: dočíst si stranu 44, začít dělat cvičení, na některá se podíváme společně...

23.5.
Donald Trump reveals classified information - vocabulary, cartoons (useful vocabulary: to reveal an information, to share an information, an ally, an enemy, a security clearance); popis obrázků, konverzace

Listening exercise - health (cont.): odkaz na poslech je TADY. Za domácí úkol si poslechněte znovu všechny dialogy (nebo aspoň ten poslední) a odpovězte (ideálně písemně, nebo si to aspoň připravte ústně) na tyto otázky:

Dialogue n. 4:
What can happen, if the man does not start dieting urgently?

Dialogue n. 5:
What do you have to do, if you work at the computer very often and you don't want to have problems with your back?

Last dialogue:
1) Does the parent need a prescription for the medication?
2) Does the medication have any side effects?
3) How many times a day should the child take the medicine?


16.5.
Úvodní hodina v novém složení ;-)
Konverzace - job responsibilities (I am responsible for, my job involves updating computers...), departments, hobbies, Santiago walking trail (pilgrim's path, route, track, hiking trail...)

Listening exercise: doctors & health

Užitečná slovíčka: to hurt, to maintain (maintenance), to be overweight (X oversized), to be swollen (to swell, swelling), to be tense, tension (to release tension), pleasure, to overeat, heart rate, a wisdom tooth, to take out the tooth, to prescribe

Překládejte: 
1) Kde vás to bolí? 
2) Musíte víc cvičit a nepřejídat se.
3) Mám oteklý kotník a nemůžu chodit.
4) Lékař mi předepsal antibiotika - ještě mi nechtěl zub vytrhnout.
5) Počkejte, podívám se vám na to.
6) Hrozně moc pracuju a jsem často vystresovaný a napjatý - jak se můžu napětí zbavit?

Příště se k lékařům ještě vrátíme, nečtěte si prosím dopředu traskripty k dalším částem poslechu (naopak ty první dvě si prostudujte, bude se vám to pak lépe překládat :-)


2.5. & 9.5.
Hodina se nekonala.

25.4. 
Rozlučková hodina - konverzace, právnické vtipy


18.4.
Individuální hodina - konverzace: a blowout / flat tire (I had a blowout / I got a blowout / My tire blew out on the highway /to change the wheel / to patch the leak...)

Velikonoční doplňovačky: kontrola

Opakování po 5. lekci v učebnici: str. 62

Domácí úkol: strana 63 (přečíst si text, odpovědět na otázky)


11.4. Konverzační velikonoční hodina - bonusové video: the weirdest Easter traditions, ZDE.

Kontrola domácího úkolu z pracovního sešitu, str. 48 (Souvenirs from Britain atp.)

Učebnice: poslech na str. 60 dole

Domácí úkol na Velikonoce: jarní doplňovačky (z kopií)


4.4. Individuální hodina
Konverzace: Floorball tournament

April Fools Day (Apríl! i když se zpožděním :-)) - to play jokes on other people, to play pranks...

Reportáž z roku 1957 o stromu špagetovníku :-) (první aprílová televizní reportáž v historii na tak seriózní stanici, BBC!) Najdete ji ZDE.

Učebnice: str. 60, In a Gift Shop - konverzace o suvenýrech, poslech dialogu v obchodě (5.21)

Slovíčka - rozšíření: pracovní list z English Vocabulary in Use (Pre-Intermediate), U62, Shops & Shopping

Za domácí úkol si dělejte cvičení z této kopie, příště se vrátíme k dialogům + další úkol, podle časových možností: pracovní sešit str. 48


29.3. Hodina odpadla, nebyli studenti.

21.3.
Individuální hodina: konverzace, opakování slovíček ke zdravotním obtížím

Kontrola úkolu v pracovním sešitě (str. 46-47/3 a,b)

Čtení článku: Chuck Berry Dies Aged 90, konverzace, videa na YouTube

Nenašla jsem žádnou reportáž s titulky, ale například TADY je otitulkovaná píseň Johnny B. Goode (duet s Johnem Lennonem) nebo TADY píseň You never can tell. A prakticky jakoukoli jeho písničku najdete na YouTube se slovy, když zadáte do vyhledávače Chuck Berry Lyrics. Za domácí úkol tedy máte poslechnout si alespoň dvě :-) (A kdo by chtěl další úkol, může napsat pár vět v minulém čase o tom, kdo to byl Chuck Berry :-))

7.3.
Konverzace: drobné zdravotní komplikace
Užitečná slovíčka a výrazy: to catch a cold / a bug, to feel well, to feel bad, to feel better, to feel sick, take medicine, stay in bed, have a headache, take pills, to cough, to have a running nose, to blow your nose, "My back hurts", pain in my back, a sore throat, a pharmacy (a drugstore)...

1) Poranil jsem si koleno.
2) Kde tě to bolí?
3) Potřeboval jsem léky na předpis.
4) Šel jsem k lékaři, ale neměl na mě čas.
5) Mám pro vás návrh.
6) Co navrhujete?
7) Inspektor naznačil, že vrahem mohl být Gordon.
8) Když přišel inspektor, všichni seděli v obývacím pokoji.

+ druhý úkol: WORKBOOK, str. 46-47/cvičení 3 a,b


Příští týden, 14.3. NENÍ HODINA, bohužel nejsem přítomna. Uvidíme se za 14 dní! Děkuji za pochopení :-)


28.2.
Konverzace, čtení vtipu: Some things you just can't explain :-)

Detektivky: video z YouTube (příběh o opilém šílenci u řeky), znovu si ho pustit můžete ZDE.

Zpět k učebnici: UNIT 5D, strana 58/59 Murder in a country house
- poslech, porozumění, převyprávění... (the inspector questioning Amanda and Barbara... the others are left for next week :-))

HOMEWORK: Workbook str. 46/1,2 + seznam nepravidelných sloves v učebnici (str. 154-155, pročíst si, ujasnit si, zda všechna známe)

+ Pár vět na překlad (vyprávění):
1) Když jsem šel podél řeky, uslyšel jsem šplouchnutí.
2) Když jsem seděl na schodech, někdo zavolal mé jméno. 
3) Usnul jsem na hodině angličtiny.
4) Včera jsem měl na sobě žlutou košili.
5) Když jsem odcházel z práce, zazvonil mi telefon.
6) Stoupnul jsem si a opustil jsem místnost.

21.2.
V ÚTERÝ 21. ÚNORA BOHUŽEL VÝUKA Z DŮVODU NEMOCI LEKTORKY ODPADÁ. OMLOUVÁM SE A BUDU SE TĚŠIT ZA TÝDEN, VOLNO VYUŽIJTE K SAMOSTUDIU :-) DĚKUJI ZA POCHOPENÍ!

14.2.
Individuální hodina: téměř totéž co minule... + procvičování slovesných časů, zejména past simple vs. past continuous (Essential Grammar in Use - souhrnná cvičení v závěru knihy)

Převyprávění vtipu z minula

7.2.
Individuální hodina:

TESTÍK na úvod (překlad několika větiček) - kdo nebyl, může si přeložit za domácí úkol a přinést příště do hodiny, ráda opravím!

1) Zrovna jsem se sprchovala, když zazvonil telefon.
2) Nikdy se neoblékám před snídaní.
3) Včera jsem přišla domů pozdě.
4) Kdy sis naposledy vyrazil ven? A užil sis to?
5) Nerušte šéfa, právě obědvá.
6) Nešel bys se mnou na procházku?

+ na přání pár dalších větiček na procvičení:

1) Kdy jsi obědvala?
2) Zavolal mi, zrovna když jsem nakupovala.
3) Pospěš si! Musíš se obléknout! Přijdeme pozdě!
4) Moc jsme si to užili.
5) Chodíš v neděli do kostela?
6) Když jsem včera večer přišla domů, dala jsem si jen něco k pití a šla jsem si lehnout.

Odkaz na hry na internetu (křížovka, osmisměrka), též na procvičení výrazů s GO, GET a HAVE: odkaz ZDE (stránky New English File).


+ BONUS, vtip v angličtině (na příště se naučit převyprávět :-))


Drink 'Till She's Cute
A man stopped at his favorite watering hole after a hard days work to relax. He noticed a man next to him ordered a shot and a beer. The man drank the shot, chased it with the beer and then looked into his shirt pocket. This continued several times before the man's curiosity got the best of him. He leaned over to the guy and said, "Excuse me, I couldn't help but notice your little ritual, why in the world do you look into your shirt pocket every time you drink your shot & beer"? The man replied, "There's a picture of my wife in there, and when she starts lookin' good, I'm headin' home"! 


31.1.
Kontrola domácího úkolu - vyprávění (My New Year's Eve party), jako pomůcku jsme využili otázky ze cvičení 57/5b (poslech, opakování intonace otázky)

Zejména si zapamatujte otázky: Who did you go with? Did you have a good time? What did you have to eat?

Pracovní sešit, str. 44-45

Ustálené obraty se slovesy GO, GET, HAVE

Reading comprehension + převyprávění příběhu



24.1.
Opakování struktury: When did you last...?

Učebnice - Unit 5C - Girls' night out
reading, answering questions (str. 56 + 57/4b)

+ výrazy s mnohovýznamovými slovesy HAVE, GET, GO

Domácí úkol: napsat povídání o tom, kam jste si vyrazili vy (popsat například vánoční večírek nebo libovolnou akci s přáteli); jako vodítko můžete použít otázky na str. 57 vlevo nahoře (2c).


JEOPARDY (Riskuj!) - nepravidelná slovesa - znovu zahrát si to můžete ZDE na internetu.

A oprava - poznámka: strike - struck - struck  (X stroke je podstatné jméno od téhož slovesa, tedy "úder, tempo"... případně jde o přítomný čas pravidelného slovesa stroke, "hladit" Omlouvám se, sama jsem se do toho zamotala :-))



































































































If you strike a person, it will hurt.
He struck the boy with his hand.
It struck me he was so tall.

X

Stroking a cat's fur can release tension.
A swimming stroke...


17.1.
Konverzace: shoveling the snow :-)

Opakování, procvičování: minulý čas, zejména otázky a negace (Did you do it...? Yes I did it, no I didn't do it...)

Kontrola domácího úkolu

Učebnice str. 55/4 a,b: last night, two day ago...

When did you last travel by plane?
When did you last see you father?
When did you last visit your hometown?
When did you last write a real letter?

I last travelled by plane last summer.
I last saw my father...
...
...

+ Workbook, p. 43 (cvičení 2c, 3)


"+ BONUS - odkaz na "zábavné retro video k procvičení minulého času, najdete ho ZDE na YouTube. Enjoy! :-)


10.1.
Konverzace: New Year's Resolutions (jokes), Christmas

New English File Elementary, Unit 5B (strana 54): A Tale of Two Sydneys (poslech, porozumění)

Opakování: minulý čas pravidelných sloves (zejména otázky, negace... Pomocné sloveso DO / DID) - str. 55, cvičení 2c

Výslovnost (t/d/id na konci minulých tvarů)

Murphy's Essential Grammar in Use: Unit 12 - zaměřeno na otázky a negaci v minulém čas, jako úkol si udělejte cvičení 12.5



20.12.

Individuální vánoční hodina

- vtipy kreslené i psané:




























- poslech / video: A Christmas Carol / Vánoční koleda (Charles Dickens) on YouTube, odkaz ZDE


Úkol přes Vánoce: poslechnout si to aspoň jednou celé v kuse, užít si tu detektivku - i to poselství :-)

Merry Christmas! Těším se v lednu, ale pozor, až 10.1.!



13. 12.

New English File: str. 53 (statues of famous people)
- slovotvorba: přípony vyjadřující profesi (+ přízvuk)

Workbook str. 41 

Jára Cimrman - reading about one of the most famous Czechs...

It prevented him from winning... - Zabránilo mu to v tom, aby vyhrál...

The armed police at the entrance prevent intruders from getting inside the building.


It was meant to be a quiet party - but it turned out really wild...


Video: hezkou slečnu s britskými tradicemi najdete ZDE (pořad Anglophenia) :-)

See you next week!




6.12.

New English File U5A: Mount Rushmore

Listening / video: history for kids on YouTube (you can watch it again HERE)

Past tense of the verb to be - cvičení v učebnici (strana 131)

Talking about the Christmas party



Příště, 13.12., je hodina normálně, pokračujeme v učebnici...



20.12. poslední hodina před Vánoci, uděláme si uvolněnější konverzační vánoční hodinu, pustíme si třeba nějakou vánoční reportáž, kousek filmu nebo něco takového...







29. 11. Revision - past tense (regular/irregular verbs)

Listening - Mark's Dog






Žádné komentáře:

Okomentovat