Angličtina AJ-02





KURZ UKONČEN :-(


TIPY na videa:

Vocabulary of snow: TADY.
New Years Resolutions BBC: TADY.
Afternoon Tea: TADY.



17.7.
Individuální konverzační hodina, věštění z karet (what is going to happen? - You are going to win a lot of money...)

3.&10.7. 
Hodina se nekonala, nebyli studenti :-)

Jako BONUS ZDE vkládám tematické video o počasí - koukněte se na ztepilého hocha, on vám vysvětlí, jak o počasí mluvit :-)

A další bonus pro ty, kdo by se cítili nevyužití - ZDE epizoda z dětského seriálu Peppa Pig, s titulky, tentokrát o počasí (tedy konkrétně o větrném dni na podzim, ale to nevadí :-))

26.6.
Individuální hodina, konverzace - zvířata.

19.6.
Samostudium :-)

Kdo nestihl, určitě si prosím pusťte to vyprávění dcery Amélie, co jsem vložila minule...

BONUS: pár otázek k psímu videu pro zájemce :-)
1) How many paws does a dog have?
2) Does your dog bark a lot? When does it bark the most?
3) What breed of dog do you have?
4) Does your dog wear clothes?

+ doprojděte si kdyžtak i druhou stranu z kopie, kterou jsem rozdala (tedy lekce 16B z Oxford Word Skills, str. 41). Příště si to procvičíme!

12.6.
Konverzace, poslech z pracovního sešitu (viz níže)

BONUS: pro zájemce, můžete se podívat na výukové video se slovní zásobou týkající se psů :-) TADY. Je to možná jazykově malinko těžší, ale nic tak hrozného a hlavně vás to bude bavit :-) 

Dále jsme četly text na straně 30-31 - přečtěte si znovu a vyberte, jak se asi Nico cítí na konci dne.

Plus zkuste si poslechnout, co vypráví jeho dcera Amelia a doplňte její náplň dne na straně 31 nahoře:



+ dostaly jste kopii z Oxford Word Skills (kapitola 16) - můžete si to pomaličku pročítat (zatím třeba jen stranu 40), příště se na to podíváme spolu.



4.6.
Individuální konverzační hodina
Otázky k užitečným výrazům ze strany 156. Tento úkol platí i nadále, ještě budeme nad touto stránkou konverzovat, je to k nezaplacení :-)

Plus platí i poslech viz níže, pak se posuneme v knížce dál...

29.5.
Konverzace, kontrola úkolu, diktát str. 30/2a

Dále jsme procvičovaly fráze spojené s každodenními činnostmi ve Vocabulary Bank na str. 156. Důležité je tyto fráze vnímat vždy jako celek, ne jako izolovaná slovíčka... A pak se rozhodnout, zda použiju průběhový, nebo přítomný prostý čas (podle toho, z jaké perspektivy o tom vyprávím). Hrály jsme hru, budeme v tom ještě pokračovat...

Domácí úkol: procvičujte si tyto fráze + připravte si prosím otázky pro ostatní ohledně těchto aktivit. Jako vodítko sem dávám pár možností, ale můžete i jiné, každá alespoň pět šest vět - abyste tu otázku dokázaly vypálit bez rozmýšlení :-) Například: V kolik většinou vstáváš? Kdy chodíš nejčastěji nakupovat? V kolik se dostaneš domů? Kolik hodin denně spíš? Jak se dostáváš do práce? Cvičíš? Kdo u vás chystá večeři? Proč chodíš spát pozdě?... etc...)

Dále, kdo by byl nevyužitý, vkládám sem jeden zapomenutý poslech z workbooku, je to na str. 25, cv. 5 - dvě ženské si povídají nad fotkami, rozhodněte, co je pravda, a co ne...




22.5.
Konverzační hodina, popis fotografií z královské svatby...

Domácí úkol - tematický překládek :-)

1) Meghan má na sobě nádherné šaty se závojem.
2) Prince George sedí vedle maminky, usmívá se.
3) Ráda bych se zúčastnila královské svatby!
4) Chcete-li se zúčastnit královské svatby, musíte mít na hlavě klobouk nebo fascinátor.
5) Líbí se mi muži, kteří nosí uniformy.
6) Myslím, že budou mít brzy děti. (going to!)
7) Víte, kam pojedou na svatební cestu?

+ abych vás naladila na návrat k učebnici, tady máte minidiktát ze strany 30 (cvičení 2 - Pronunciation), pět vět, jen napište, co slyšíte - je to zaměřené na to, jak se nám některá slova v řeči slévají... :-)




15.5.
Individuální konverzační hodina o královské svatbě :-)

Za domácí úkol máte nasát atmosféru královské svatby, podívat se alespoň na jednu reportáž - klidně česky, ale raději anglicky... Klidně si třeba napište do prohlížeče/Googlu - "Royal Wedding Prince Harry" a zkuste přelouskat třeba aspoň jeden článek, klidně z bulváru :-)

Například TADY je na stránkách BBC (seriózní zdroj) pěkné shrnutí informací ke svatbě, členěné do oddílů - kdy, kdo, jak... apod.


Užitečná slovíčka pro čtení článků a sledování videí o svatbě: na Quizletu jsem udělala mini seznámek se svatební slovní zásobou, najdete ho TADY.

Příště si sdělíme dojmy ze svatby - a půjdeme dál v učebnici, pro ty, kdo vyloženě nechtějí řešit královské vdavky, platí slovní zásoba ze str. 156 v učebnici.


3.5.
Konverzační hodina

Výuková telenovela EXTRA (ve stylu Friends :-))
Episode 1Část 1 TADY, část 2 TADY, pokud chcete vidět znovu :-)

Časem si pustíme zase pokračování... 

24.4.
Konverzace (new royal baby!)

Vztahy v rodině - cvičení na slovní zásobu z kopie, lekce 15 - udělaly jsme stránku 38 (oddíl A), na příště zůstává poslední strana...

Užitečné výrazy z hodiny: to get on with somebody, to go out with somebody, to get married, to get divorced, to split up, a couple, to have a good relationship
FINGERS CROSSED! (Držím palce :-))


+ jsme naťukly novou lekci 4B - Everyday Activities... Učte se slovíčka z Vocabulary Bank na straně 156, přiřazujte k obrázkům. Pozor na to, kde je HAVE, GET, DO... (have a shower X get dressed...) Učte se vždy jako frázi...


17.4.
Konverzační hodina, kontrola úkolů

Užitečné výrazy: to GET ON with sb., step-mother, mother-in-law (jak se řekne "Vycházím s tchyní dobře"?)

Kromě toho jsme dělaly poslech z učebnice str. 29/4

Za domácí úkol si procházejte lekci 15 z Oxford Word Skills (rozdávala jsem minule)

10.4.
Hodina ve zrychleném řízení, připomenutí sloves používaných s oblékáním (i s make-upem :-))

Domácí úkol na procvičení otázek a tázacích zájmen:

1) Proč potřebujeme slovník?
2) Jak často chodíš do knihovny?
3) Jaký druh knížek čteš nejraději?
4) Jaké je tvé telefonní číslo?
5) Proč chodíš pořád pozdě?
6) Máme čokoládovou a vanilkovou zmrzlinu. Kterou chceš?
7) Co chceš? Nemám teď čas...
8) Kolik let je přítelkyni tvého syna?

Začaly jsme lekci 4A, zatím jen konverzačně, příště se do ní ponoříme naplno. K tomu jsem rozdala kopie z Oxford Word Skills (Units 10 a 15), kdo nemá, může se stavit :-). Levá strana lekce 10 je spíš jen pro vás, opáčko členů rodiny, na pravé straně (str. 29) si přečtěte vyprávění v bublině a vypracujte cvičení 5 a 6. Pročtěte si výrazy v sekci Glossary vpravo nahoře (užitečné obraty). Lekci 15 zatím nechte, ať toho nemáte moc, do té se podíváme příště.

3.4.
Make-up - procvičení slovní zásoby :-) Kdyby to někoho zajímalo, třeba TADY je hezký přehled slovíček k dekorativní kosmetice :-) A tady je taky hezký přehled :-)





















(tohle byla jen nepovinná vsuvka :-))

Pak jsme se vrátily k učebnici: kontrola domácího úkolu

Practical English: poslech posledního videa z minula (First day in the office), odpovídání na otázky

Nový domácí úkol: pracovní sešit str. 21/1,2 (cvičení na tvoření otázek)

27.3.
Konverzační procvičení výrazu GOING TO - blízká budoucnost (přehled tvarů třeba TADY, cvičení pro zájemce například ZDE nebo ZDE).

Kontrola úkolů z minula

Nový úkol: str. 25/cvičení 3 

+ telenovela z učebnice Rob & Jenny, str. 26-27, odkazy na videa tady:

1) Rob and Jenny meet
2) Buying a coffee
3) First day in the office - zejména k tomuto třetímu videu vypracujte prosím otázky (27/4a)


20.3.
Kontrola úkolů, slovesa k oblékání. Ještě rychlé cvičení tady, doplňte vhodný výraz z níže procvičovaných:

1 She often _____ a green coat.
2  _____ your coat and go out!
3 She _____ a beautiful dress – she is going to a ball tonight.
4 It takes him a long time to _____ his clothes.
5 Look at that guy! He ______ a red tie.
6 She never _____ brown shoes.

7 _________ your shoes, please, we have a carpet in the kitchen.

Opakování úvodního poslechu z lekce Love Online

Za domácí úkol udělejte cvičení z Grammar Bank na straně 129 v učebnici, sekce 3C dole, (přepsat "áčko", doplnit "béčko)



13.3.
Kontrola úkolů a překladu

Uniforms - text na straně 23, konverzace

Výrazy a jejich rozlišování:

I WEAR...
I AM WEARING...
I GET DRESSED

I PUT ON sth...
I TAKE OFF sth...

Kdo si chce procvičit oblečení, třeba TADY je jednoduchý WORKSHEET (jen slovíčka)... Plus minipřekládek, procvičte si: 
1) Nikdy se neoblékám před snídaní.
2) Musíte se zout, než vejdete do mešity.
3) Můžeš mu obléknout tu bundu, prosím?
4) Můj manžel nikdy nenosí trička, pořád nosí košile.
5) To myslíš vážně? Ty máš na sobě minisukni v práci?


Pak jsme začaly novou lekci 3C: LOVE ONLINE (str. 24) poslechy (obě části) máte tady:

První část (poslouchaly jsme v hodině, podle poslechu doplňte chybějící výrazy):



Druhá část (rozuzlení, poslechněte si doma a odpovězte na otázky v sekci 24/1f):




6.3.
Ještě téma zaměstnání - konverzace, hádanky, cvičení z kopií (U 44-45), za domácí úkol si dodělejte cvičení z lekce 45B (cv. 4 a 5)

Na shrnutí tématu překládek :-) 
1) Vydělává tvůj manžel hodně peněz?
2) Musí v práci mluvit anglicky?
3) Potřebuje k práci speciální nástroje?
4) Omlouvám se, musím si zavolat.
5) Můžete na tu zprávu odpovědět co nejrychleji?
6) Tráví hodně času tím, že organizuje schůzky svému šéfovi.

+ BONUS, kdo chce, může si dodělat cvičení z Workbooku, strana 19 hlavně 1b, d + str. 20/2

27.2.
Kontrola domácích úkolů
Hra na zaměstnání - hádanky - ale platí stále, vymýšlejte klidně nová zaměstnání, ještě se k tomu vrátíme, když jsme se nesešly všechny...

Dvě kapitolky z učebnice Oxford Word Skills Basic (Units 44, 45). Užitečná slovíčka: retired, unemployed, self-employed, housewife, househusband :-), full-time, part-time, salary, wages, to earn...

Domácí úkol: čtení o uniformách ze strany 23 - přečtěte si článek, dohledejte případně neznámá slovíčka + najděte odpovědi na otázky ze cvičení 6c (kdo říká co)...

+ cvičení z výše uvedených kopií (kdo nemá a chce, můžete se u mě zastavit, jsem tu ve středu a v pátek...)

15.2. (Nahrazovací lekce)
Individuální hodina - za přesun se omlouvám...

Sejdeme se tedy až 27.2., do té doby platí úkoly z minula

+ k procvičení sem dávám pár odkazů:

1) TOTO video na YouTube je vlastně cvičení - hádáte zaměstnání podle textu na obrazovce, je tam i řešení...

2) TADY je hezké cvičení od British Council - doplňování do textu, online, s řešením...

3) Jednoduché cvičení na přítomný čas:

Doplňte do textu tato slova:
gives them breakfast
6 o’clock
many times
St John’s Hospital
bus
wakes the children up
10 o’clock
very tired
20 children
a nurse

My name is Jennie. I’m (1) ____________ and I work at (2) ____________ . I look after sick children at night. I start work at (3) ______________ and finish early at (4) ______________ in the morning. I go to work by (5) _______________, but I come home in the morning by taxi because I’m tired. I have (6) ________________ in my section. I look at the children (7) _______________ during the night. Sometimes I sit and talk to a child. The children sleep most of the time. At 6 o’clock the day nurse arrives and (8) ________________. She (9) ______________ at 7 o’clock. I go home and go to bed at 8 o’clock. I usually feel (10) _______________.

Dále si zopakujeme otázky :-) Ptáte se Jennie na její práci:
1) What _______________? (What do you do?)
2) Where  _______________? 
3) What time  _______________? 
4) What time  _______________? 
5) How  _______________? 
6) How many  _______________? 
7) How often  _______________? 
8) When  _______________? 
9) What  _______________ at 7 o'clock?
10) How  _______________ when you go home?


Příští týden (20.2.) nejsem přítomna, sejdeme se 27.2.!

6.2.
Lekce 3B v učebnici: Work & play

Vocabulary Bank str. 154 - opakování profesí (Do you know anyone who is a flight-attendant? What does he do? How does he like his job?)

Str. 22 - poslechové cvičení (game show His job / her job) - otázky v tabulce: pozor na třetí osobu!

Does he work outside or inside? Does she work in the evenings? Does he wear a uniform?

Domácí úkol: Grammar Bank str. 128 - obě cvičení ze sekce 3B na str. 129

+ vymyslet si nějakého kamaráda, rodinného příslušníka (fiktivní či reálnou postavu), který má zajímavé zaměstnání, najít si k tomu pár slovíček... - v hodině si budeme hrát, ostatní budou muset pomocí otázek uhodnout, co je to za práci...


30.1.
Individuální hodina, konverzace
Stupňování přídavných jmen

23.1. VOLNO

15.1. 2018
Lekce 3A v učebnici - Things I love about Britain - čtení a poslech textu, konverzace

Poslech ze str. 21 je tady: 



Poslechněte si to znovu a odpovězte na otázky ve cvičení 4 (True or false)

+ Pracovní sešit, str. 17 (klidně celá strana) + 18/4 - máte na to čtrnáct dní, tak ať se nenudíte :-)

5.12.&12.12.
Individuální hodina, konverzace...

28.11.
Hodina se nekonala, nebyly studentky :-)

21.11.
Konverzační hodina, kontrola úkolů, začátek lekce 3A

Užitečné výrazy z hodiny:
I am used to it = Jsem na to zvyklý/á.
She is used to the Czech food. = Je zvyklá na české jídlo.
I am used to getting up early = Jsem zvyklá na brzy vstávat.

Yummy/Yucky, to have a running nose, to blow your nose...

Already = už (Do you already have your Christmas presents?)


Domácí úkol: Revision str. 19 - čtení o am/br. přízvuku + cvičení True/False

Grammar Bank vzadu v učebnici - přítomný čas (str. 129 nahoře)


14.11.
Traffic, motorways, speed limit, driving on the left, speed cameras... - Další lekce z Oxford Word Skills - zbylá cvičení z lekce 32/B (str. 85), konverzační cvičení jsme dělaly v hodině

Poslech z pracovního sešitu - Where are they?

Revision/Opakování po lekci 2 v učebnici

Domácí úkol: pracovní sešit str. 16/READING, cvičení z kopie, plus případně to, co nemáte z té Revision...

Příště začneme lekci 3A.


7.11.
Kontrola úkolů, instrukce, udávání směru

Kopie z Oxford Word Skills - za domácí úkol si udělejte cvičení z kapitoly 31 (I can ask for and give directions) - str. 83/1,2 - dialogy ve cv. 3 jsme dělaly v hodině...

+ slovíčka z kapitoly 32 (str. 84/2)

Příště si toto téma ještě zopakujeme a rozšíříme + půjdeme dál v učebnici.

31.10.
Nebudu přítomna, omlouvám se - nemocné dítě :-(

Platí úkoly z minula - dnes jsem plánovala věnovat se s vámi orientaci ve městě (instrukce, kudy jít apod.) Kdo by si chtěl polechtat mozkové závity, jako samostudium doporučuji třeba TOTO video (jednoduchoučké!) + určitě Revision v učebnici.


17.&24.10.
Konverzace
Opakování - popis příběhu rodiny v autě + poslech závěru

Cvičení z grammar bank - imperatives & let's

Popis cedulí na str. 17 + kontext

Domácí úkol: 

Pracovní sešit celá strana 15

+ můžete si udělat stranu 18 v učebnici (Revision), nevím, jestli už jsem nezadávala, omlouvám se, nestíhám :-)

Příště se podíváme na dopravní instrukce, udávání směru apod...


10.10.
Konverzace, guessing game (it's an object... people use it when they want to buy sth, women usually carry it in their handbags...)

Popis stolů v kanceláři... + čtení: Tips for a Tidy Desk

English File Student Site: stránky k učebnici ZDE, je dobré o nich vědět, je tam spousta možností včetně stažení poslechů ke knížce ve formátu MP3 (v sekci Download)

+ cvičení, jen tak pro radost si můžete udělat třeba TOHLE cvičení (jednoduchoučké, na přivlastňovací zájmena), nebo TOHLE (ještě k hotelové tematice, opravujete chyby: když nějakou vidíte, klikněte na slovo a do rámečku ho přepište správně, pak vás to opraví), nebo TOHLE  (křížovka, doplňujete předměty denní potřeby) :-)

Jiný domácí úkol nedávám: za úkol máte pohrát si se stránkami, třeba objevíte jiné skvělé věci a povíte o nich ostatním :-)

3.10.
Individuální hodina, dál jsme nepokročili, bylo opakování již probrané látky. Na příště zůstává za úkol popis pracovního stolu a slovíčka z Vocabulary bank na straně 151...

26.9.
Dialogy v hotelu, kontrola úkolu

Dále Unit 2A v učebnici - A writer's room - popis pokoje

Vocabulary bank na str. 151 - připomeňte si slovíčka, přiřaďte k obrázkům, budeme se z nich vzájemně zkoušet :-)

Domácí úkol: popsat vlastní psací stůl či pracovnu (v práci nebo doma), případně fiktivní pracovní stůl či stůl vašeho dítka nebo manžela...

Poslechové cvičení na str. 13

19.9.
Konverzace, připomenutí příběhu Rob & Jenny, videa
Dialog na recepci (Checking in, str. 10, odkaz viz níže)

Dále tematická slovní zásoba z English Vocabulary in Use (elementary) - In a Hotel. Kdo si chce procvičit slovíčka, lze TADY na Quizletu, k této lekci tam mám tematický seznam slovíček (k procvičení doporučuji funkci Flashcards nebo hru Match, případně lze seznam slovíček vytisknout (v záhlaví je několik modrozelených koleček, ten poslední s třemi tečkami rozkliknout a najít v možnostech Print - uloží se to do pdf a můžete volně tisknout).

Domácí úkol: cvičení z této kopie (kolik zvládnete, zbytek uděláme v hodině)

12.9.
Úvodní hodina v novém složení, konverzace

Seznámení s novou učebnicí: první zhruba tři lekce projdeme jen letem světem, vybereme si, co se nám bude líbit, a dál pak půjdeme systematičtěji.

Practical English, str. 10-11, Rob & Jenny
Popis obrázků, piktogramy v hotelu

Poslech str. 10/2: znovu poslechnout si to můžete TADY.

Unavená Jenny nad šálkem čaje :-) (Jenny talks to Rob, str 11/4): znovu kouknout na to můžete TADY.

Jako domácí úkol se podívejte ještě na TOTO video (str. 10/3), Checking in, Jenny se ubytuje v hotelu. Doplňte si dialog. Příště si zahrajeme jednoduché dialogy sami/y :-)

+ Překládejte:
1) Jsem tu pracovně, a co vy?
2) Jsem trochu unavená, mám pásmovou nemoc (jet lag), mezi New Yorkem a Londýnem je velký časový rozdíl.
3) Užijte si pobyt v tomhle krásném městě.
4) V USA jsem poprvé, nerozumím dobře americkému přízvuku.
5) Moje dcera by ráda v Londýně pracovala jako servírka.


5.9.
Úvodní konverzační / domlouvací hodina

Kurz bude pokračovat dál, ale vyměníme učebnici za novější vydání, od příštího týdne bych pro Vás měla mít k dispozici knížku "English File Third Edition" (paradoxně bez slůvka NEW, ale je to třetí, zcela přepracované vydání). Z té si ze začátku vybereme zajímavé aktivity a cca od té lekce 4 na ni přejdeme komplexně. Objednávám je hromadně přes Repro, nemusíte dělat vůbec nic, jen přijít :-) Stará knížka už mi přijde nevyhovující, v té nové jsou o mnoho lepší aktivity a témata...

Budu se těšit příští týden!

25.7.
Hodina se nekonala, nebyli studenti :-) Přeju krásné léto - nezapomínejte na angličtinu, k procvičení můžete použít můj oblíbený Quizlet (skvělá je aplikace do mobilu, stáhněte si ji zdarma a pak už můžete k procvičení používat například seznamy slovíček, které jsem vytvořila pro jiné skupinky - mrkněte například na začátečníky Angličtina 04 nebo na o něco pokročilejší skupinku Angličtina 01, mají tam na léto procvičování. Speciální seznam pro vás nevytvářím, moc jsme se v poslední době neviděli :-) Výuka začíná v týdnu od 4. září, uvidíme, zda bude tato skupinka pokračovat, asi bychom potřebovali nějakou posilu... Pokud se nikdo nenajde, možná vás s někým spojím... Určitě ale o AJ nepřijdete :-) Krásný srpen a na viděnou v září!

18.7. 
Individuální konverzační hodina, Animal Dobble :-)

27.6.
Hodina se nekonala, nebyli studenti :-)

20.6.
Individuální hodina, konverzace, popisy obrázků, kontrola úkolů v pracovním sešitě (love stories)...

Gramatika: rozdíl mezi přítomným časem prostým a průběhovým (kopie z Essential Grammar in Use)

Příště (27.6.) je hodina normálně, v úterý 4.7. ale odpadá, mám dovolenou. Dále v červenci bych měla být k dispozici (11., 18. a 25. července), ještě potvrdím hromadným mailem.

ÚKOL NA LÉTO! Posílat mi mailem "pohlednice", deníkové zápisy apod. Vyhlašuji soutěž o to, kdo použije v mailech nejvíce obratů, které jsme se společně za toho půl roku naučily :-) (inspiraci hledejte ve starých zápisech zde na Jeřabině...) Prosím vždy takový výraz podtrhnout, ať vím, že víte :-) Pište mi spíš na soukromý mail, tam si to rychleji přečtu (kdo nemá adresu mé soukromé pošty, dodám mailem).
13.6.
Hodina se nekonala, nebyli studenti ;-) Snad se do léta ještě sejdeme, já jsem tu každopádně do konce června jako obvykle, volno mám pouze 4. července.

6.6.
Individuální hodina

Konverzace
Kontrola úkolu / kopie z Essential Grammar in Use - Unit 58, object pronouns

BONUS: retro video Side by Side English ZDE: zaměřené na přítomný průběhový čas a na rytmus vět, jednoduchoučké, můžete mrknout i doma :-)

Úkol: pracovní sešit strana 35 (zaměřené na zájmena a na slovíčka k milostným avantýrám :-))

Příště budeme pokračovat v učebnici

30.5.
Konverzace, vybrané kuchyňské náčiní :-) (knife, fork, spoon, cup, mug, glass, plate, pan)

Kontrola překladu - zejména pozor na He is wearing a hat.

Začátek lekce 4C - The Ghost :-)

Zájmena v postavení předmětu (object pronouns) - me, you, him, her, it, us, you, them

Cvičení v učebnici - Grammar bank 4C na str. 129

+ kopie z Essential grammar in Use (Murphy červený), unit 58, cvičení z této kopie jsou za domácí úkol, kdo nemá, může se pro to stavit u mě v učebně :-)

BONUS: závěrečná scéna z filmu The Ghost ZDE na YouTube.

23.5.
Hodina se nekonala, nebyli studenti ;-) Snad už se příště sejdeme v plném počtu a budeme moct začít lekci 4C, ať se posuneme dál...

Pro ty, kdo by si chtěli avizovaný testík doplnit sami, ho dávám sem (někteří už mají), můžete mi to poslat mailem, opravím:


1) (Ona) miluje nakupování oblečení.
2) Rád posloucháš hudbu?
3) Nesnáším sledování fotbalu v televizi.
4) (On) má na sobě klobouk. 
5) (Oni) stojí ve frontě.


6) (On) vaří vajíčka ke snídani.

16.5.
Individuální hodina - omlouvám se za opožděný zápis ;-), testík bude o to zajímavější, když si ho uděláme v hodině ;-) (minule testík nebyl, v počtu jednoho studenta by to nebylo motivační ;-))

9.5.
Hodina se nekonala, nebyli studenti. Jako úkol platí zadání z minula (viz níže, pracovní sešit) + projděte si znovu popis obrázků na straně 43 vpravo dole (v učebnici), příště si na gramatiku lekce 4B (a na užitečná slovíčka z popisu obrázků) napíšeme miniaturní testík :-) (Nebojte, známkovat budu jen ty, kdo si to budou vyloženě přát :-))


2.5.
Opakování - slovesa + ing-ové tvary (I hate doing homework, I can't stand watching football on TV...)

Str. 43 v učebnici - čtení textu (Men & Women are Different)

Obrázky na str. 43 vpravo dole: popis všech obrázků v průběhovém čase (He is sitting in his armchair, he is reading a book, she is wearing a cap, they are standing in a queue...) + vlastní názor na danou aktivitu (I like reading books too.)

Domácí úkol: str. 34 v pracovním sešitě


25.4.
Individuální hodina - konverzace, opakování užitečných společenských frází, jednoduché dialogy... 

Domácí úkol - překládejte:
1. Slyšíte tu hudbu? Někdo hraje na piano.
2. Nevadilo by vám, kdybych si zapálil?
3. Ne, prosím, tady nekuřte. Támhle je kuřárna nebo můžete jít ven.
4. Můžeš mi podat sůl, prosím tě?
5. Nesnáším uklízení. A co ty? 
6. Nemůžu vystát lidi, kteří jsou hluční a nepořádní.
7. Proč máš na sobě zimní kabát v dubnu? Protože je hrozná zima.
8. Rád dělám úkoly z angličtiny :-)

Kontrola cvičení v pracovním sešitě (celá strana 33)

+ kdo nemá, doplní si cvičení v Grammar Bank, v učebnici na straně 129 (oddíl 4B)

18.4.
Individuální hodina - konverzace, velikonoční video...
Kontrola domácího úkolu z pracovního sešitu (str. 33) - pro ostatní úkol zůstává do příště (vše ze 4. dubna, zápis viz níže)

11.4.
Individuální hodina - konverzace

Velikonoční video (běžné Velikonoce v Británii), k dispozici TADY.


Užijte si volno - Happy Easter! ;-)

4.4.
Konverzace: It's raining! I don't have an umbrella! Can I borrow your umbrella?
- Can you pass me the salt, please? Can you pass me the tissues?

I can't stand (= nemůžu vystát) - pracovní list
I can't stand stand people who drink alcohol :-)
I can't stand stand people who don't wash...
I can't stand stand mathematics.
I can't stand stand ironing...

X I don't mind people who smoke... (= nevadí mi...)

to hold = držet
to wear = nosit
The man is holding a camera. The woman is wearing a hat.
(při popisu nějaké situace používáme obojí v přítomném čase průběhovém)

Kontrola úkolu v pracovním sešitě (32/4) - popis obrázků, přiřazování

Učebnice, lekce 4B, str. 42: Shopping, men love it!
- poslech, přiřazování k obrázkům

Domácí úkol: učit se slovíčka viz výše, zahrát si pexeso (viz níže :-)), a dělat cvičení v pracovním sešitě na str. 33

Na závěr PEXESO - ovoce a zelenina - komu se to zalíbilo, doporučuji TUTO stránku na internetu, jsou tam různé hry na slovíčka, mezi nimi i pexeso. Docela hezká hra je TATO (Fast English) - máte na výběr z mnoha témat, mezi jinými i FOOD, pak vám to ukáže asi 10 obrázků a přečte to nahlas jedno slovo - musíte ho mezi obrázky najít...



28.3.
Individuální hodina: opakování dialogů, oprava domácích úkolů, konverzace

Domácí úkol na příště: pracovní sešit str. 32/4 + trénovat dialog na půjčování plus další dialogy ze str. 41 z učebnice

BONUS: video, jedna epizoda z dětského seriálu Peppa Pig :-) Kdo má duši dítěte, může se podívat TADY :-) Je tam pár užitečných frází, které jsme dělali v hodině :-) (Can we keep it? You can borrow... atp.)


21.3.
Na úvod praktický dialog o půjčování:

- Can I borrow your pen, please?
- Yes, of course, here you are.
- Can I keep it?
- Oh, you can keep it for this lesson, I don't need it now...
- And when do I have to give it back?
- You have to give it back tomorrow...
- Thank you very much.
- You are welcome.

CAN I BORROW X CAN YOU LEND ME

----

Zpět k učebnici: str. 41 dole - poslech (scénky z rodinného života): a cupboard, press a button, on the second shelf, look for something...

----

Str. 128-129 - cvičení (129/Aa za domácí úkol, malé b jsme dělali v hodině)

----

Zpět na stranu 41 dole: doplňování bublin do obrázků, zdvořilostní fráze

Domácí úkol: vybrat si dva obrázky (situace) z oněch 4 a rozepsat dialogy...



7.3.
Individuální hodina: konverzace, kontrola úkolu z minula
+ jsme probraly možnosti Quizletu (opravdu na samostudium slovíček geniální nástroj! :-) Pro tento kurz zatím systematické seznamy nevytvářím (ale je to na domluvě, můžu to zavést...): zatím jsme měli jen jeden seznam se slovesnými frázemi (viz níže, zápis ze 7. února, proklik na tento seznam ZDE.) Pokud byste chtěli další seznámky jen tak na trénink, doporučuji nakouknout k úplným začátečníkům (Angličtina AJ-04), ti tam mají odkazy na slovíčka pravidelně (například TADY nebo TADY).

Úkol v učebnici jsme zkontrolovaly, jako další úkol si prosím vypracujte tento překlad, schválně je delší, máte na něj dva týdny :-): (POZOR, příště, 14.3., NEBUDE HODINA, nejsem přítomna, omlouvám se)

1) Musím si zkontrolovat e-mail. (= I have to...)
2) Ráda vařím a mí přátelé říkají, že vařím velmi dobře.
3) Miluju cestování, ale neumím moc dobře anglicky.
4) Umíš nakresit domeček?
5) Můžu použít vaši kopírku, prosím?
6) Umím tančit, ale moc mě to nebaví. (bavit, užívat si = enjoy)
7) Nemůžu najít klíče.
8) Vidíš támhletu paní? Je to moje učitelka japonštiny. (doslova = můžeš vidět...)
9) Když odcházím domů, vypínám počítač.
10) Hrozně spěchám, můžete mi prosím zavolat taxi?

Příště (21.3.) navážeme ve 4. lekci v učebnici. Když mě ještě něco napadne, třeba vám sem mezitím přidám nějaký poslech nebo video, občas nakoukněte :-)

28.2.
Konverzace - drobné nemoci
Užitečná slovíčka a výrazy: to catch a cold / a bug, to feel well, to feel bad, to feel better, to feel sick, take medicine, stay in bed, have a headache, take pills, to cough, to have a running nose, "My back hurts", pain in my back, a sore throat, a pharmacy (a drugstore)...


+ začali jsme lekci 4A v učebnici: str. 41/3: otázky a odpovědi


Místo úvodního poslechu ke knížce jsme si na tutéž gramatiku pustili retro výukové video :-) Znovu se na něj podívat můžete ZDE na YouTube.


Na závěr hodiny hra BINGO: What can you do? 

- I can: drive a lorry, eat with chopsticks, change a nappy, boil an egg, say hello in French, sing the Czech anthem, bake an apple pie, read the Russian alphabet, do cross-country skiing, wink with one eye...

HOMEWORK: Pracovní sešit str. 31/1,2,3 (pozor, cvičení 3 pokračuje i na straně 32 :-))



21.2.
V ÚTERÝ 21. ÚNORA BOHUŽEL VÝUKA Z DŮVODU NEMOCI LEKTORKY ODPADÁ. OMLOUVÁM SE A BUDU SE TĚŠIT ZA TÝDEN, VOLNO VYUŽIJTE K SAMOSTUDIU :-) DĚKUJI ZA POCHOPENÍ!


14.2. 
Individuální hodina - opakování

Dělali jsme opakovací dvoustranu po lekci 2 (str. 26/27 v učebnici), objevily se tam tyto gramatické body:

- Třetí osoba singuláru v přítomném čase (přidává se "s", he works)
- Otázka pomocí do: Do you speak English? Does he play the piano? Does she live in London?
- Přivlastňovací "s" (s apostrofem): my wife's book, my son's birthday... (pozor, u slov končících na s přidáváme jen apostrof)
- tázací zájmena: what, who, where, when, how many... (procvičit lze na diagramu na str. 27 vpravo dole)

Příště už snad opravdu začneme 4. lekci (4A) v učebnici, sejdeme-li se ve větším počtu :-)

Domácí úkol/překlad:

1) Kde pracuje? (on?)
2) Kde bydlíš?
3) Kolik dětí máš?
4) Do kina chodím dvakrát měsíčně.
5) Pracuji 20 hodin týdně. A Ty? Já pracuji 8 hodin denně.
6) Jak často posloucháš rádio? Každý den v autě.


7.2.
Oťukávací / úvodní hodina - rozřazení

Učebnice New English File Elementary, opakování po lekci 3 (strany 38-39)

Str. 39: Don't go to the gym in the winter! - čtení, porozumění

Otázky a odpovědi: str. 39 vpravo dole, tvořte otázky a odpovídejte... (můžete si sami doma ještě procvičit, případně otázky i napsat...).
VZOR:

How often do you eat meat?
- I eat meat once a week / twice a week / three times a week... (OR I never eat meat)

- What time do you go to bed?
- I go to bed at 11 PM / at midnight / at 10 o'clock...

- When do you listen to the radio?
- I listen to the radio every morning...

Příště začneme lekci 4A v učebnici, zejména se budeme věnovat straně 41

Domácí úkol: nastudovat si slovní zásobu ze strany 149 (přiřadit slovesa k obrázkům). Kdo si chce zopakovat víc, podobný (jednodušší) seznam je na straně 143 v učebnici. Všechny tyto slovesné fráze jsem Vám zpracovala do jednoho seznamu slovíček na QUIZLETu, dostanete se tam proklikem ZDE. (A našla jsem ten TISK, když rozkliknete seznam slovíček, pod nadpisem je šest modrozelených koleček - poslední z nich Vám rozbalí další nabídku, jedna z možností je PRINT - můžete tisknout různými způsoby, různě upravit na stránce... je to dobrý pomocník!) POZOR! Nejde o to navrčet se seznam nazpaměť, navíc je velmi dlouhý (ale většinu frází na druhou stranu znáte): DOPORUČUJI se u každé fráze zastavit a říct si větičku, nejlépe to jde, když mluvíme sami o sobě: tedy například DRAW A PICTURE - I CAN DRAW A PICTURE OF A DOG (= umím nakreslit obrázek psa :-))

31.1.
Úvodní hodina s novými studenty:

Konverzace, představování

Opakování po 3. lekci New English File Elementary: What do you remember (str. 38-39) - časové výrazy (often, never, hardly ever, once, twice, three times...), předložky s časovými údaji (on Monday, in July, at 3 o'clock), přídavná jména (opaky), slovesné fráze atp...

Domácí úkol: zopakovat si tvoření otázky a negace s pomocným slovesem "do" (u slovesa být - to be se otázka a negace tvoří jednoduše přehozením slovosledu / přidáním záporné částice, ale u všech ostatních sloves je třeba použít pomocné sloveso "do") - kapitoly 6 & 7 z Essential Grammar in Use (udělejte všechna cvičení, která zvládnete, v hodině zopakujeme jen některá)

Zmíněná cvičebnice je velmi přínosná pro tyto případy (kdy si člověk potřebuje zopakovat základy a odrazit se dál...), lze uvažovat i o koupi, je to rozhodně dobrá investice, koupit ji můžete například ZDE na internetu (koukám, že je dražší, než jsem myslela, ale smysl to má, navíc ušetříte za učebnici :-))

Příště se podle toho, kolik nás bude, začneme věnovat učebnici (lekce 4A)...


24.1. Hodina se nekonala, nebyli studenti.

17.1.
Individuální hodina: New Year's Resolutions (in 2017, I want to... take stairs rather than the lift, eat less chocolate, love weight, go to bed early, drink more water... etc...
- What are YOUR resolutions for 2017?

Opakování po 3. lekci (učebnice strana 39): Don't go to the gym in the winter! (reading comprehension)

Poslech/výslovnost: 39/3.20,3.21

Začátek 4. lekce: místo úvodního poslechu ke knížce jsme si na tutéž gramatiku pustily retro výukové video :-) Znovu se na něj podívat můžete ZDE na YouTube.

Gramatika: CAN/CAN'T (kopie z Murphy's Essential Grammar in Use, lekce 31 - za domácí úkol cvičení 2 a 3)


10. 1. Hodina se nekonala, studenti omluveni. Těším se na Vás 17. ledna! HAPPY NEW YEAR!


20.12.

Individuální vánoční hodina: konverzace

A rozloučím se s Vámi touto známou koledou (na YouTube i s textem ve videu): We wish you a merry Christmas

(Pro zvídavé:
- good tidings = dobré zprávy
- your kin = vaši bližní, příbuzní
- a cup of good cheer = šálek něčeho ostřejšího/na rozveselení
- a figgy pudding = fíkový puding (myšleno anglický dezert ze sušeného ovoce)

Merry Christmas! Těším se v lednu! (Ale pozor, až 10.1.!)




13. 12. Hodina se nekonala, studenti omluveni. Těším se na Vás 20. prosince!


6. 12. Individuální hodina

Opakování v učebnici New English File, str. 38 (opakovací test po třetí lekci)

Za domácí úkol si projděte stranu 38, doplňte nedodělaná cvičení...

Dnes jsme se zaměřily především na časové předložky, ve zkratce toto:


before/during/after
in July / on 1st of January / on Monday / at 8 o'clock

příslovce vyjadřující frekvenci: usually, never, sometimes, often...

once a week / twice a week / three times a week


Příště, 13.12., je hodina normálně, pokračujeme v opakování...


20.12. poslední hodina před Vánoci, uděláme si uvolněnější vánoční hodinu, pustíme si třeba i nějakou koledu, můžete si přinést kávičku a cukroví :-)

Žádné komentáře:

Okomentovat